Företagen drar sig tillbaka från Isabella ”Blondinbella” Löwengrip

@Igår kom det ut en stor artikel från expressen där dom avslöjar sanningen om Isabella och hennes siffror på sociala medier. Dom berättar nu om Isabellas uppblåsta siffror och missnöjda affärspartners. Deras artikel är låst men ni hittar den HÄR och för er som inte kan läsa den så kommer här en sammanfattning av den.
@*Expressen har granskat Isabellas bolag, affärsverksamheter och även pratat med ca 40 personer som har insyn i hennes företag och privatliv.
@*Dom har försökt få pratat med Isabelle angående sin artikel men hon har valt att inte säga någontin, vilket är vanligt när det inte är något positivt om henne.
@*Hon maxar sina affärer och dom som blir lidande är hennes kunder.
@*Det kunderna reagerar på är att hennes uppdrag (reklaminlägg) krockar med varandra.
@*Hon har gjort reklam för bland annat Lyko men samtidigt gjort reklam för deras konkurenter.
@*Marknadschefen på lyko förstår att Isabella måste gör reklam även för konkurenter men att dom inte tycker att det är så kul.
@*Emma Blom som är grundare av Social Industries  berättar att folk blir irriterade på influencers som intekänns trovärdiga.
@*Bara under sommaren gjorde Isabella reklam för mer än 15 olika kategorier, det var allt från tamponger till båtar/båtmotorer.
@*Enligt Lyko så hade som högre förväntningar på försäljningen efter Isabellas reklam för dom, men det har ändå gått hyfsat.
@*Isabella tar mellan 120 till 150 tusen för ett inlägg på instagram vilket flertal företag bekräftat för Expressen.
@*Dom räknar på att Löwengrip Invest dragit in ca 2 miljoner på reklam bara över sommaren.
@*Hon har tidigare gjort reklam för konkurenter samtidigt.
@*Ett företag berättar att Isabella sa helt fel saker om deras produkter.
@*Företaget Mapiful har valt att inte göra något mer samarbete med Isabella, pga dålig försäljning.
@*Trots att Isabella säger att hon har 1,5 miljoner läsare så har hon aldrig visat några officiella siffror på att detta stämmer.
@*När Expressen granskat hennes företag så verkar det som att hon bara har mellan 400 upp till 500 tusen unika besökare i månaden på bloggen.
@*Men allt beror på hur stor uppmärksamhet hon har under perioder.
@*När en företagsledare träffade Löwengrips bolag för några månader sedan så fick personen en presentation som visade unika besökare, men det var i  själva verket sidvisningar och detta är något helt annat.
@*Att använda sina sidvissningar för att det ska se ut som att man har massor av läsare var vanligt för 10 år sedan.
@*Alla som var på mötet reagerade på detta.
@*Dom större företagen försöker nu få tag på dom riktiga siffrorna.
@*Inte ens mat.se som samarbetar med Isabella vet hur många läsare hon faktiskt har.
@*Men trots detta så måste dom välja att lita på Isabella då det handlar om förtroende.
@*Expressen har även varit i kontakt med Isabellas gamla operativa chef Simon Sjögren.
@*Han väljer dock att hänvisa till dom som jobbar där nu, och när han får fråga kring om han gett ut felaktiga uppgifter så vill han inte svara på det.
@*Men det blir ganska svårt att få svar då varken Isabella eller någon annan på hennes bolag vill svara på några frågor.
@*Ellos vill inte heller svara på frågor kring sitt samarbete med Isabella.

Lämna ett svar