Vänskap

Bianca Ingrosso i catfight med bästa väninnan Lovisa

Systerskap och rivalitet.
Är Bianca Ingrosso på väg att bli omsprungen?
Bästa väninnan och kompanjonen tar alltmer plats.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Ishana Amiri

| 2023-02-10 kl 17:42 |

ProvaPremium

Bianca Ingrosso, 28, är sedan länge Sveriges mest framgångsrika influencer. Den vackra kändisdottern är dock numera så mycket mer än en influencer.

Sedan flera år tillbaka är Bianca Ingrosso först och främst en extremt framgångsrik entreprenör. Hon är god för minst 300 miljoner kronor men fortsätter ändå arbeta stenhårt med olika affärsprojekt.

Bild 1 av 6bianca ingrosso mote dagmar stor 6 - Stoppa Pressarna

Bianca Ingrosso och Lovisa Worge är i ett känsligt skede av vänskapen. Tjejerna befinner sig i en kommersiell catfight då Lovisas popularitet ökar med Bianca stagnerat.
Bild 2 av 6bianca ingrosso mote dagmar stor2 - Stoppa Pressarna

Här får Bianca en liten reaktion från Lovisa "Isprinsessan" Worge. Annars visar Lovisa sällan vad hon tycker, hon håller sina kort nära kroppen.
Bild 3 av 6Bianca Ingrosso Tröstas Stor17 - Stoppa Pressarna

Lovisa Worge är en god rådgivare åt Bianca.
Bild 4 av 6Bianca Ingrosso Tröstas Stor5 - Stoppa Pressarna

Bianca hade ett intimt frukostmöte med Lovisa Worge där man diskuterade killar snarare än affärer.
Bild 5 av 6Bianca Ingrosso Tröstas Stor34 - Stoppa Pressarna

Lovisa Worge upplyser servitrisen om att hon vill ha en latte med havremjölk.
Bild 6 av 6bianca ingrosso fika stor3 - Stoppa Pressarna

Lovisa Worge har själv blivit en influencer av rang, hon har över 180 000 följare på Instagram och enligt experter vinner hon över Bianca i längden.

Väninnan Lovisa Worge, 26, har varit med på resan. Hon började som personlig assistent åt Bianca Ingrosso men det dröjde inte länge förrän en stark vänskap växte fram.

I takt med den växande vänskapen kom Lovisa Worges roll att förändras. Hon blev projektledare och det visade sig att den slanka blondinen var ytterst skicklig i sitt värv.

Exklusiv klocka

Med tiden kom hon att få ett allt större ansvar och numera är hon och Bianca kompanjoner. Bland annat driver man smyckesmärket Ani Jewels tillsammans och det går riktigt bra.

Nyligen visade Lovisa Worge upp en exklusiv klocka från Cartier. Kockan är av modellen Panthère de Cartier, är tillverkad i guld, och kostar 260 000 kronor, skriver Expressen.

Klockan är det hetaste man kan ha just nu bland svenska influencers.

Nyligen visade Kenza Zoutizen, 31, upp en likadan dyrgrip. Kenza fick klockan som en gåva av sin make Aleksandar Subosic, 38.

Han överraskade och lurade sin hustru i samband med att gåvan överlämnades.

– Berättade jag förresten om hur han lurade mig när han gav mig den? Han bar tillsammans med min bror in en jättestor kartong och jag såg direkt att det var en tv-kartong och tänkte: ”Oj, ja vi vill ju ha en större tv men är inte det där precis lika mycket för honom som det är för mig?”, skriver Kenza på Instagram och fortsatte:

– I den var en Cartierlåda och jag blev så chockad.

Mer “kreddig” än Bianca

Det är ingen slump att just Lovisa Worge har en sådan osviklig känsla för vad som gäller just nu. Bland många ungdomar har den eleganta blondinen kommit att passera Bianca i ”kreddfaktor”.

Även om Lovisa Worge ”bara” har 183 000 följare att jämföra med Bianca Ingrossos 1,3 miljoner så är det många som menar på att den tidigare assistenten är ”tyngre” som influencer.

Blondinen anses mer exklusiv och inte lika folklig i sitt tilltal. För Bianca Ingrosso är det naturligtvis känsligt att Lovisa Worge i någon mening är på väg att gå om henne som influencer.

Fortsätter trenden där Lovisa Worge blir alltmer inflytelserik och exklusiv riskerar det att utvecklas en rivalitet mellan väninnorna.

– Det hela är känsligt, man kan jämföra Lovisa med en dyrbar Jaguar medan Bianca är mer som en Ikea-möbel eller folkvagn. På sikt kan det såklart skapa en obalans mellan tjejerna, de är mitt uppe i en slags kommersiell catfight. Sedan kan jag inte uttala mig om deras vänskap, där vet jag för lite. Men ur ett affärsmässigt perspektiv är Lovisa betydligt mer intressant, speciellt när det kommer till exklusiva produkter, säger en branschbedömare och tillägger:

– Långsiktigt känns Lovisa betydligt hetare.