Chris och Silvia används i reklamkampanj för otrohet
Prinsessan Madeleine och Chris O’Neill hade hoppats på lite lugn och ro under den rådande graviditeten. Men då blåste en ny storm upp. Nu utnyttjas nämligen Chris ansikte i en reklamkampanj för en svensk otrohetssajt.
Stoppa Pressarna
| 2013-11-06 kl 09:06 |
När boken ”Carl XVI Gustaf – Den motvillige monarken” släpptes häromåret avslöjade Camilla Henemark, 49, att hon haft en affär med kungen. Nu cirkulerar ordet ”otrohet” i kungliga sammanhang igen.
Det är den svenska otrohetssajten Victoria Milan som dragit igång karusellen. I sin senaste reklamkampanj används bilder på drottning Silvia, 69, och Chris O’Neill, 39, med en text intill som lyder: ”Chris, begå inte samma misstag som min man. Använd Victoria Milan för en diskret affär”, skriver Se & Hör.
Tidningar, utomhusbolag och tv har tagit ställning och nekar Victoria Milan reklamutrymme. Istället cirkulerar sajtens egna reklambilar runt om i huvudstaden.
Victoria Milans VD Dominika Peczynski, 43, menar att hon försökt göra allt vad hon kan för att stoppa kampanjen.
– Jag har vid typ 30 tillfällen å det starkaste avrått Victoria Milan från att göra kampanjen men de har inte lyssnat, säger hon till Dagens Media.
I kungafamiljen råder total chock. En vän till prinsessparet har avslöjat att alla är ”förkrossade”.
– Madeleine tar det hårdast och är chockad över hur man kan göra något sådant här mot familjen. Hon inser att fadern gjort misstag men förstår inte varför det ska gå ut över andra, säger källan till Se & Hör.