Isabella Jedler varnar alla för Marginalen Bank
2020-04-25 | 04:50 | 0 Kommentarer |
@Det finns en bank som heter Marginalen Bank, som enligt dom
själva är en mänskligare bank. Men efter att ha hört hur dom
behandlat Isabella Jedler så känns inte den banken alls mänsklig på
något sätt.
@Isabella skaffade ett konto hos dom för 1 år sedan när hon köpte
ett lagerbolag, men hon använde bara Marginalen som bank under 1
månads tid innan hon gick över till SEB. Dock har banken nu 1 år
senare fortfarande inte avslutat hennes konto. Men även om hon
försökt få tag på dom både via telefon, chatt och mail så tar dom
inte bort det men ändå fortsätter dom dra pengar från henne varje
månad.
@Varje gång hon hör av sig så säger dom att hon ska balansera sitt
konto hos dom då det är övertrasserat. Men hon har betalat varje
för att balansera så att dom ska stänga ner kontot, men det
konstiga är att hon inte ens har ett konto hos dom att logga in
på.
@När hon mailar får hon inget svar, när hon testar att skicka in
ännu en avslutnings blankett så vill som ha vilket konto det
gäller. Men eftersom dom tagit bort själva kontot (som ändå finns
kvar) så hon inte kan logga in så har hon ingen aning om vad hon
ska skriva för konto på blanketten.
@Men när dom väl svarar henne skriver dom såhär:
@”Du kan inte se kontot då ärendet gått vidare, du behöver betala
in 477 kr per dagens datum. När betalningen inkommit är
engagemanget avslutat”
@
@Isabella svarar då såhär tillbaka:
@”Då ärendet gått vidare? Vidare till vaddå? Det tänker jag absolut
inte göra .”
@Hon skriver också till dom att hon kommer skicka allt detta till
finansinspektionen så dom får kolla upp om det dom gör verkligen är
rätt. Hon har även taggat både Expressen, Aftonbladet och uppdrag
granskning för att hon vill att någon granskar banken som lurat
henne på pengar under 1 år.
@
@Dock är inte Isabella den enda som är missnöjd över banken, här
nedan ser ni några andra kunder som haft både liknande problem som
Isabella samt andra problem (ni hittar fler HÄR). Så för er som funderat på den här banken bör
tänka om, hitta en bank som är bättre istället.
@
@Har mailat till Marginalen Bank om just detta men vi bör nog
inte räkna med att dom kommer svara på mailet.