Barnklädesbutikerna slåss om att få leverera rosetter till prinsessan Estelle
Det pågår ett kring mellan barnklädesbutikerna i Stockholm. Alla
vill förse prinsessan Estelle med just sina rosetter och anklagar
varandra för plagiat.
– Hovet har bekräftat för oss att de inte tar emot rosetter från
någon annan, säger Josefine Dracke, pressansvarig på
barnklädesbutiken Livly.
Stoppa Pressarna
| 2014-09-03 kl 08:09 |
Innan prinsessan Estelle hunnit fylla ett år syntes hon med sin första rosett i håret. Det flitiga användandet av accessoaren han gjort henne till en trendsättare bland småflickor runt om i landet.
Efterfrågan på rosetterna har ökat och numera säljs olika modeller och färger lite överallt.
Men den butik som från början fick det prestigefyllda uppdraget
att leverera håraccessoarerna till prinsessan, barnklädesbutiken
Livly, anklagas nu för fusk av märket Candy Bows som länge
levererat rosetter till Livly.
– De kallar produkten för Livly Bow och tar bort Candy Bows
etiketter på rosetterna, vilket förstör för Candy Bows som försöker
bygga sitt varumärke, säger Susanna Dahlström från
Perfect Closet Agency, och tillägger att Livly ändå är en bra kund
de är glada över att ha.
Livlys pressansvarige, Josefine Dracke, hävdar dock att
anklagelserna inte alls stämmer och att de inte försökt dölja
något:
– Rosetterna från Candy Bows har inte haft några etiketter, men
frågar någon kund var de kommer från svarar vi självklart.
Josefine Dracke förklarar att butiken nu tillverkat sina egna
rosetter som de snart helt kommer att övergå till. Tillsvidare
säljs båda sorterna.
– Alla rosetter som Estelle har kommer från vår affär, och hovet
har bekräftat för oss att de inte tar emot rosetter från någon
annan, säger hon till Svensk Damtidning.