Barnklädesbutikerna slåss om att få leverera rosetter till prinsessan Estelle
Det pågår ett kring mellan barnklädesbutikerna i Stockholm. Alla vill förse prinsessan Estelle med just sina rosetter och anklagar varandra för plagiat.
– Hovet har bekräftat för oss att de inte tar emot rosetter från någon annan, säger Josefine Dracke, pressansvarig på barnklädesbutiken Livly.
Stoppa Pressarna
| 2014-09-03 kl 08:09 |
Innan prinsessan Estelle hunnit fylla ett år syntes hon med sin första rosett i håret. Det flitiga användandet av accessoaren han gjort henne till en trendsättare bland småflickor runt om i landet.
Efterfrågan på rosetterna har ökat och numera säljs olika modeller och färger lite överallt.
Men den butik som från början fick det prestigefyllda uppdraget att leverera håraccessoarerna till prinsessan, barnklädesbutiken Livly, anklagas nu för fusk av märket Candy Bows som länge levererat rosetter till Livly.
– De kallar produkten för Livly Bow och tar bort Candy Bows etiketter på rosetterna, vilket förstör för Candy Bows som försöker bygga sitt varumärke, säger Susanna Dahlström från Perfect Closet Agency, och tillägger att Livly ändå är en bra kund de är glada över att ha.
Livlys pressansvarige, Josefine Dracke, hävdar dock att anklagelserna inte alls stämmer och att de inte försökt dölja något:
– Rosetterna från Candy Bows har inte haft några etiketter, men frågar någon kund var de kommer från svarar vi självklart.
Josefine Dracke förklarar att butiken nu tillverkat sina egna rosetter som de snart helt kommer att övergå till. Tillsvidare säljs båda sorterna.
– Alla rosetter som Estelle har kommer från vår affär, och hovet har bekräftat för oss att de inte tar emot rosetter från någon annan, säger hon till Svensk Damtidning.