Prins Carl Philip försonad med Bajsmannen efter bråket
De har försonats.
Prins Carl Philip och Oscar ”Bajsmannen” Kylberg har bestämt sig för att dra ett streck över det som varit.
Nu ser de framåt och kommer med en egen designkollektion.
Stoppa Pressarna
| 2020-11-13 kl 13:45 |
Stoppa Pressarna har tidigare rapporterat om hur prins Carl Philips, 41, kompanjon Oscar ”Bajsmannen” Kylberg, 48, hamnade i onåd hos hovet efter att han näthatat.
Det är ju känt vilket starkt engagemang som prinsen och prinsessan Sofia, 35, har mot just näthat och när kunglighetens kompanjon gick till attack på nätet med förolämpningar som inbegrep uttryck kring fekalier fick prinsparet nog – man bröt med Bajsmannen.
LÄS MER: Malou von Sivers hemliga sexknep med maken
Även kung Carl Gustaf, 74, var mycket gramse på Oscar ”Bajsmannen” Kylberg. Nu tycks det dock som att man trots allt låter nåd gå före rätt. Prinsen och hans kompanjon har gått vidare och nu satsar man framåt istället.
Nu lanserar designduon flera nya produkter och ett helt nytt varumärke – NJRD.
– Den första kollektionen består av mattor, en porslinsserie och plädar av återvunnen bomull och fokus ligger på det skandinaviska designarvet samt grafiska detaljer i kombination med minimalism och funktionalitet. Bakom stylingen av den första kollektionen står den norska duon Kråkvik & d’Orazio, vilket går i linje med det skandinaviska temat som varumärket andas, skriver Elle Decoration, rapporterar Svensk Damtidning.
För Carl Philip och Bajsmannen är det verkligen en nystart på deras vänskap och det går inte att ta miste på att de är glada.
LÄS MER: Petra Mede drabbad av extremt dödlig sjukdom
– Idag är en väldigt speciell dag för oss! Tillsammans med Nordic Nest bryter vi ny mark när vi lanserar NJRD, ett nytt globalt design- och varumärke, säger prinsen och Bajsmannen i ett uttalande.
Namnet NJRD, ska uttalas Njord och härstammar från fornnordiskan och havets och handelns gud med samma namn.
Carl Philip och Bajsmannen har tidigare samarbetat med andra varumärken, nu startar man sitt eget.
– Jag tror vi har lekt med tanken sedan dag ett. Jag tror de flesta kreatörer funderar på det och hur det är att vara både frågeställaren och den som ska ta fram svaret på frågan samtidigt. Det har alltid varit våra idéer, men det ska ju fasas in i kundens design-DNA. Nu står vi inför ett helt annat moment och det är något vi inte gjort innan, så det är väldigt spännande, säger prins Carl Philip till ELLE Decoration.
LÄS MER: Stefano Catenacci jagade kvinna i mer än 14 år
Det är en dubbel lycka för prins Carl Philip och Oscar ”Bajsmannen” Kylberg – vänskapen är återställd och dessutom lanserar de ett helt nytt varumärke.
Och det märks att designkompanjonerna har glimt i ögat och en härlig humor – servisen som de lanserar är bajsbrun vilket är en genial passning med tanke på Oscar Kylbergs smeknamn.
I NJRD:s första kollektion finns bland annat textilier i form av tuftade och vävda mattor samt plädar i återvunnen bomull och en serie i porslin.
Stoppa Pressarna ber att få gratulera och lyckönska designduon till deras nya spännande varumärke.
LÄS MER: Så försöker Laila Bagge dölja spåren efter olyckan
LÄS MER: Efter bakslaget: stora oron för Steffo Törnquist
LÄS MER: Överraskande knarkdomen mot Sean Banan