Prins Carl Philip försonad med Bajsmannen efter bråket

De har försonats.
Prins Carl Philip och Oscar ”Bajsmannen” Kylberg har bestämt sig för att dra ett streck över det som varit.
Nu ser de framåt och kommer med en egen designkollektion.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Gittan Larsson

| 2020-11-13 kl 13:45 |

ProvaPremium

Stoppa Pressarna har tidigare rapporterat om hur prins Carl Philips, 41, kompanjon Oscar ”Bajsmannen” Kylberg, 48, hamnade i onåd hos hovet efter att han näthatat.

Det är ju känt vilket starkt engagemang som prinsen och prinsessan Sofia, 35, har mot just näthat och när kunglighetens kompanjon gick till attack på nätet med förolämpningar som inbegrep uttryck kring fekalier fick prinsparet nog – man bröt med Bajsmannen.

Bild 1 av 6

Prins Carl Philip har tagit emot Oscar "Bajsmannen" Kylbergs utsträckta hand. Nu har designduon försonats efter det stora bråket när Kylberg var på väg att bli bannlyst vid hovet.
Bild 2 av 6

Prins Carl Philip är djupt engagerad mot näthat och hans besvikelse var stor efter att Oscar "Bajsmannen" Kylberg näthatat med hjälp av okvädinsord som anspelade på fekalier.
Bild 3 av 6

Bajsmannen blev utfryst vid hovet och ensam.
Bild 4 av 6

Nu har de bägge försonats och det kan ju te sig som att det fortfarande är lite kyligt mellan prinsen och Bajsmannen, men det är med tanke på coronaviruset som de bägge håller lite distans.
Bild 5 av 6

Designsduon saknar inte humor. Deras första egna servis är bajsbrun vilket är en genial anspelning på Oscar Kylbergs smeknamn.
Bild 6 av 6

Oscar "Bajsmannen" Kylberg, sångerskan Monica Mac och prins Carl Philip.

Även kung Carl Gustaf, 74, var mycket gramse på Oscar ”Bajsmannen” Kylberg. Nu tycks det dock som att man trots allt låter nåd gå före rätt. Prinsen och hans kompanjon har gått vidare och nu satsar man framåt istället.

Nu lanserar designduon flera nya produkter och ett helt nytt varumärke – NJRD.
– Den första kollektionen består av mattor, en porslinsserie och plädar av återvunnen bomull och fokus ligger på det skandinaviska designarvet samt grafiska detaljer i kombination med minimalism och funktionalitet. Bakom stylingen av den första kollektionen står den norska duon Kråkvik & d’Orazio, vilket går i linje med det skandinaviska temat som varumärket andas, skriver Elle Decoration, rapporterar Svensk Damtidning.