Prins Daniels miljonhjälp till Foppa

Daniels och Victorias smygreklam omsätter miljoner.
Kronprinsessparet drar sig inte för att hjälpa sina förmögna vänner.
Nu senast är det Daniel som marknadsför en klocka åt sin nära kompis Foppa. 

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Pedro Sanchez

| 2018-07-12 kl 12:25 |

ProvaPremium

Vi är vana vid att se prins Daniel, 44, bära en exklusiv Rolex-klocka.

Men helt plötsligt har prinsen börjat med en ”budgetklocka” från det nya varumärket Carl Edmond.

Bild 1 av 11prins daniel marknadsforing stor 3 - Stoppa Pressarna

Daniel och Foppa är goda vänner och vänskapen lär fördjupas då prinsen lånat sig till att göra reklam för hockeylegendarens klockor.
Bild 2 av 11prins daniel marknadsforing stor.1 4 - Stoppa Pressarna

Skrattar hela vägen till banken. Prins Daniel rycker in och gör reklam för Foppas nya klockmärke.
Bild 3 av 11prins daniel marknadsforing stor.8 - Stoppa Pressarna

Prins Daniel på väg till ett seminarium om företagsamhet. Prinsen var själv egenföretagare innan han träffade Victoria.
Bild 4 av 11prins daniel marknadsforing stor.10 - Stoppa Pressarna

Prins Daniel här med Centerparitets partiledare Annie Lööf. En politiker skulle aldrig kunna låna sig till att göra reklam för kommersiella produkter då en politiker måste inge förtroende och inte låta sig köpas.
Bild 5 av 11prins daniel marknadsforing stor.7 1 - Stoppa Pressarna

Här är klockan prins Daniel bär numera. Som av en händelse är prinsens vän hockeylegendaren Peter Forsberg delägare i klockföretaget. Vågar vi gissa på att prinsen fått klockan gratis?
Bild 6 av 11prins daniel marknadsforing stor.9 - Stoppa Pressarna

Prins Daniel är intresserad av entreprenörskap och det tycks att han är så intresserad så att han gärna hjälper goda vänner som är entreprenörer.
Bild 7 av 11prins daniel marknadsforing stor.4 - Stoppa Pressarna

Prins Daniel och Victoria åtnjuter ett stort förtroende hos svenska folket, trots det tvekar de inte att göra smygreklam som är värd miljontals kronor.
Bild 8 av 11prins daniel marknadsforing stor.2 - Stoppa Pressarna

Prins Daniel och Victoria på Polarprisgalan. Just nu är paret på Öland för att fira kronprinsessans födelsedag.
Bild 9 av 11prins daniel marknadsforing stor.3 - Stoppa Pressarna

Både Daniel och Victoria tycker om att gynna sina rika vänner genom att hjälpa dem med smygreklam samtidigt som svenska skattebetalare finansierar deras lyxliv.
Bild 10 av 11prins daniel marknadsforing stor.5 - Stoppa Pressarna

Prins Daniel brukar normalt sett bära en Rolex-klocka. Men när gode vännen Foppa börjar sälja Carl Edmond-klockor rycker prinsen glatt in som okritisk reklampelare.
Bild 11 av 11prins daniel marknadsforing stor12 2 - Stoppa Pressarna

Skådespelaren Joel Kinnaman är involverad i klockmärket Carl Edmond och missar inte ett tillfälle att marknadsföra klockorna.

Lite märkligt kan tyckas – men det finns en förklaring.

Prinsens nära vän, det gamle hockeyproffset Peter ”Foppa” Forsberg, 44, har investerat i klockmärket och då rycker det i armen på Daniel som ogenerat går ut och gör smygreklam.

Det är tidningen Svensk Damtidning som uppmärksammar prinsens oväntade klockval.

Varumärket Carl Edmond lanserades i höstas och kan ses som en efterapning av det svenska varumärket Daniel Wellington som gör budgetklockor.

Grundaren till Carl Edmond heter Ali Nouri och tillsammans med svenska Hollywoodstjärnan Joel Kinnaman, 38, lanseras klockkollektionen. Nu har även ”Foppa” och hans hustru Nicole Nordin, 31, gått in som delägare och det är där som prins Daniel kommer in.

Prins Daniel och ”Foppa” är sedan flera år goda vänner, de brukar spela golf ihop och går gärna på ishockey och konserter tillsammans.

Det är nog ingen vågad gissning att Daniel fått klockan i gåva av sin vän Peter Forsberg, även om prinsen skulle ha råd att köpa en för egna pengar. Modellen han bär på vänster handled heter ”Garnit White Deluxe” och kostar omkring 2 100 kronor.

Men det är inte bara Daniel som gör smygreklam för sin polare. Som Stoppa Pressarna tidigare har avslöjat så drar sig kronprinsessan inte för att kommersiellt smeta ner sig genom att promota sina vänners olika varumärken och produkter.

Victoria bär gärna kläder från Daisy Grace, modemärket som är grundat av Amanda Schulman, 38, och hennes syster Hannah Widell, 43.

Och här känns mönstret igen. Amanda Schulman är en av Victorias bättre väninnor och de umgås i privata sammanhang. Bland annat festade tjejerna tillsammans på kompisen Josephine Genetays 40-årsfest.

Redan 2016 bar Victoria Daisy Grace-toppen “Look at me” under ett besök i Italien. På Instagram hyllade modeföretaget kronprinsessans val, men vänskapen mellan Victoria och Amanda nämndes inte överhuvudtaget. 
– Victoria har blivit den viktigaste reklampelaren för Daisy Grace. Hon gillar systrarna och hjälper dem så klart i marknadsföringen. De har ett icke uttalat avtal som innebär ett ordentlig kassaklirr för företaget, förklarade en uppgiftslämnare.

I inslaget “Så har vi blivit framgångsrika” på TV4 berättade systrarna om betydelsen av att ha människor som gör reklam för deras produkter.

– Vi arbetar med olika profiler, en massa fantastiska människor som ska stråla ut på en massa olika sätt. Det tar oss vidare, förklarade Amanda och Hannah för Malou von Sivers, 65.