Blondinbella och Samir i infekterat jättebråk

Blondinbella och Samir är indragna i ett storbråk.
Bloggerskan och sångaren är rasande.
De bägge har fällts flera gånger för smygreklam.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Johan Bergström

| 2019-05-27 kl 06:24 |

ProvaPremium

Det är två redaktörer på branschtidningen Resumé som uppenbarligen anser att det ingår i det journalistiska uppdraget att anmäla influencers till Reklamombudsmannen (RO) för smygreklam i blogginlägg.

Blondinbella har sedan 2016 fällts inte mindre än tio gånger för smygreklam för inlägg på sin blogg och på Instagram.

Bild 1 av 7blondbella brak samir stor 1 - Stoppa Pressarna

Blondinbella och Samir Badran är indragna i ett jättebråk med "journalister" på Resumé som anmält de båda till Reklamombudsmannen.
Bild 2 av 7blondinbella muta stor 4 - Stoppa Pressarna

Blondinbella berättade oreflekterat att hon brukar muta sig fram. Hon verkar inte för ett ögonblick inse det moraliska förkastliga i det förutom att det är lagvidrigt. När hon var i Dubai försökte hon muta sina barn förbi kön.
Bild 3 av 7blondinbella livslogn stor 8 - Stoppa Pressarna

Blondinbella dumpade Hampus Jarlbo när det uppdagades att han hade stora ekonomiska problem.
Bild 4 av 7blondinbella miljonsmall stor 9 - Stoppa Pressarna

Blondinbella har fällts ett flertal gånger för smygreklam.
Bild 5 av 7samir sigrid stor4 8 - Stoppa Pressarna

Samir Badran och Sigrid Bernson träffades när artisten tävlade i "Let's Dance".
Bild 6 av 7samir sigrid stor3 15 - Stoppa Pressarna

Kärlekssagan mellan Sigrid Bernson och Samir Badran fick ett abrupt slut i januari då han dumpade danserskan.
Bild 7 av 7samir sigrid stor2 6 - Stoppa Pressarna

Viktor Frisk och Samir Badran ska ut och uppträda i sommar. Duon är mycket populär i de lite yngre målgrupperna.

Isabella Löwengrip, 28, är kritisk till fällningarna.
– Reklamlänkar är ett vedertaget begrepp i bloggvärlden och används kontinuerligt av bloggare och an­dra influencers vid samarbeten med olika företag. Ersättningsmodellen vid användandet av adlinks kan variera, men vanligt är ett så kallat ”pay per click”-upplägg, vilket innebär att viss ersättning utgår till influencern varje gång någon klickar på länken, skriver Löwengrip i ett svar till Reklamombudsmannen, rapporterar Expressen.