Blondinbella utnyttjad på tågtoalett

Blondinbella utnyttjades oblygt på en tågtoalett.

Det var en uppmärksam passagerare som gjorde upptäckten och slog larm.

Stoppa Pressarna kan nu visa unika bilder från händelsen.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Anders Nilsson

| 2021-03-27 kl 17:05 |

ProvaPremium

Isabella ”Blondinbella” Löwengrip, 30, var en av Sveriges första bloggerskor och med åren har hon vuxit i sociala medier.

Blondinbella har lyckats förvalta sina framgångar på nätet och lanserat en mängd produkter till försäljning. Hon var dock nära att gå i konkurs men räddades av att ett norskt bolag köpte hennes smink- och skönhetsmärke Löwengrip.

Bild 1 av 6blondinbella toalett stor 1 - Stoppa Pressarna

Blondinbella blev utnyttjad på en tågtoalett.
Bild 2 av 6blondinbella toalett stor4 - Stoppa Pressarna

I höjd med Alingsås slog en resenär larm då han upptäckte allt.
Bild 3 av 6blondinbella toalett stor5 - Stoppa Pressarna

De här bilderna av toaletten har resenären tagit och skickat till Stoppa Pressarna.
Bild 4 av 6blondinbella toalett stor3 - Stoppa Pressarna

Toaletten är tydligt märkt och uppges vara mycket rymlig.
Bild 5 av 6blondinbella toalett stor2 - Stoppa Pressarna

Resenären blev mycket upprörd över att han tvingas se reklam på toaletten där Löwengrip utnyttjas av tågbolaget.
Bild 6 av 6blondinbella toalett stor6 - Stoppa Pressarna

Isabella Löwengrip har i flera år arbetat med sina egna produkter som exempelvis tvål.

Blondinbella har haft svåra problem både i sina bolag och privat och har på senare tid fått mycket negativ press. 

Men det finns ändå en attraktionskraft i hennes namn som företag ser till att utnyttja. 

Tågbolaget MTRX trafikerar den svenska tågmarknaden för med snabbtåg mellan Göteborg och Stockholm. Företaget har etablerat sig som ett resultat av avregleringen av fjärrtågtrafiken år 2010.

MTRX har cirka 90 medarbetare med placering i Göteborg och Stockholm. Bolaget har uttalat att man satsar på kvalitet genom hela tågreseupplevelsen, i allt från nytillverkade tåg med den senaste tekniken till restauranglagad mat och kvalitetskaffe.

Doft är även en viktig del i hela upplevelsen vilket har lett till ett samarbete med Löwengrip Care & Color.

MTRX har berättat att man vill förse kunderna ombord med en riktigt bra tvålprodukt som även kommer att sprida en behaglig doft (luxury voyage) till resten av omgivningen.

– Tanken är att ge en lyxig känsla för ens doftsinne, och med denna specialkomponerade fräscha doft vill vi förgylla tågresan med MTR Express, har Isabella Löwengrip berättat tidigare.

Företaget var eld och lågor när man fick till samarbetet med Blondinbella och berättade inte utan stolthet om satsningen.


– Vi satsar fullt ut på kvalitet och omtanke i allt vi gör för att våra resenärer ska trivas ombord. En viktig detalj är att vi har rena och fräscha toaletter som städas under resans gång. Att sedan kunna samarbeta med Isabella och LCC som tagit fram en skräddarsydd modern doft åt oss känns fantastiskt! Dofter är en underskattad del av upplevelsen som bygger varumärket starkare, konstaterade Jan Tallroth, Marknads- och försäljningschef på MTRX.

Frågan är dock om Blondinbella insett i vilket utsträckning företaget skulle utnyttja hennes namn.

En uppmärksam tågpassagerare reagerade över vad han såg på tågtoaletten när han befann sig ombord på tåget som gick i riktning från Göteborg till Stockholm.

– Vi var i höjd med Alingsås, eller vi hade precis rullat ut från Alingsås när jag kände att det ”tryckte på lite”, berättar mannen som kontaktade Stoppa Pressarnas jourhavande redaktör.

Det går inte att ta miste på att mannen är upprörd, han pratar lite forcerat men ger ett redigt och logiskt intryck, möjligen är han lite omständlig och väl detaljerad i sitt sätt att berätta.

– När jag kliver in på den lilla trånga toaletten för att uträtta mina behov blir jag väldigt överraskad. Invid tvålen hade de inte bara slagit upp hennes namn jättestort, de hade ytterligare en skylt där det stod ”Vi gillar att skämma bort dig med handtvål från” och så var det en pil som pekade ner mot den stora skylten där det stod ”Löwengrip”, säger passageraren som slog larm till Stoppa Pressarna och även skickade oss bilder.

Resenären, en medelålders man hemmahörande i Stockholm, blev nästan lite illa berörd.

– Det kändes som att man fick reklam rätt i ansiktet på den plats där man verkligen vill kunna vara privat och dessutom tycker jag att de utnyttjar flickstackarn genom att blåsa upp det så stort, säger han och fortsätter:

– Hon har ju mått dåligt och jag tycker gott att Blondinbella kan få lämnas lite ifred. Det är ett oskick med all konsumtionshets i vårt samhälle som det är, jag kan då inte begripa varför man inte ens kan få gå på toa utan att bli exponerad för reklam.

Mannen överväger att anmäla reklamen för Blondinbellas tvål på tågtoaletten.

– Jag vet inte riktigt var eller till vem jag ska anmäla det bara, men det får jag kolla upp sen när jag kommer hem, säger mannen som ringer från tåget och berättar om sin ilska och frustration.