Blondinbellas vd i pinsam vinskandal

Blondinbellas vd Pingis Hadenius går i sin chefs fotspår.

Nu anmäls hennes inlägg på Instagram till Konsumentverket. 

Detta efter smygreklam för deras eget champagnemärke. 

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Ishana Amiri

| 2018-07-26 kl 11:10 |

ProvaPremium

Pingis Hadenius, 40, är vd för Isabella “Blondinbella” Löwengrips, 27, företag Löwengrip Beauty. 

Hon är också tillsammans med Blondinbella delägare i det svenska champagnemärket Guldkula, som grundades av den tidigare Wall Street-höjdaren Håkan Andersson Guldkula, 58. 

Bild 1 av 7pingishadenius stor1 1 - Stoppa Pressarna

Blondinbellas vd Pingis Hadenius är i blåsväder.
Bild 2 av 7blondinbella singeligen stor1 2 - Stoppa Pressarna

Tillsammans med Isabella Löwengrip är Pingis Hadenius delägare i bolaget Guldkula champagne.
Bild 3 av 7pingishadenius stor2 - Stoppa Pressarna

Nu anmäls champagnebolaget efter ett inlägg där Pingis Hadenius förefaller göra smygreklam för drycken.
Bild 4 av 7blondinbella hampusjarlbo stor4 2 - Stoppa Pressarna

Det innebär att Pingis går i sin chefs fotspår.
Bild 5 av 7blondinbella ex stor1 2 - Stoppa Pressarna

Blondinbella har flera gånger kritiserats för smygreklam och fällts av Reklamombudsmannen.
Bild 6 av 7pingishadenius stor3 - Stoppa Pressarna

Pings Hadenius har tidigare anklagats för plagiat då hon var publisher på IDG.
Bild 7 av 7pingishadenius stor4 - Stoppa Pressarna

Pingis Hadenius med Per Holknekt under en kändisfest.

Men nu verkar Pingis ha spelat bort sig själv. 

Nu anmäls nämligen champagnebolaget till Konsumentverket efter ett av hennes positiva Instagram-inlägg om bubblet. Inte en positiv nyhet för företaget som försöker slå sig in på en mycket konkurrentutsatt marknad där ett bra anseende är A och O. 

I Inlägget har Pingis publicerat en bild av en champagneflaska med texten “Bubbles for tonights birthday party”. Texten eller bilden är varken reklammärkt och det saknas också information om riskerna med alkohol, vilket alltid ska anges när alkohol marknadsförs, rapporterar Dagens Media

Det hela blir än mer pinsamt då det redan är känt att Isabella Löwengrip har fått skarp kritik för sina omärkta reklaminlägg i sin blogg. Hon har anmälts till Konsumentverket för reklaminlägg av skor hennes bolag saluför och har även fällts av Reklamombudsmannen för smygreklam i sociala medier. 

Pingis Hadenius har uppdrag i hela åtta av Isabella Löwengrips bolag och det är inte första gången hon är i blåsväder.

När Hadenius var publisher på IDG anklagades hon för plagiat då hon i en krönika använde formuleringar som kopierats av New York Times-Journalisten David Carr. Pingis Hadenius lämnade kort därefter IDG.