Carolina Gynnings affärsimperium kartlagt

Låt er inte luras av Carolina Gynning.
Bakom den flummiga hippie-fasaden finns en slipad affärskvinna.
Hennes bolag omsätter närmare 26 miljoner kronor per år.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Anders Nilsson

| 2019-05-19 kl 12:55 |

ProvaPremium

Det är länge sedan Carolina Gynning, 40, slog igenom i ”Big Brother” där hon öppet hängav sig åt amarösa äventyr med Olivier de Paris

Nu har hon lämnat dokusåpavärlden och tillvaron som glamourmodell bakom sig och numera är hon en erkänd och framgångsrik konstnär, designer, formgivare och entreprenör.

Bild 1 av 7carolina gynning affarsimperium stor 5 - Stoppa Pressarna

Carolina Gynning driver ett framgångsrikt affärsimperium som omsätter stora belopp. Nu har hennes verksamhet kartlagts.
Bild 2 av 7carolina gynning visar viktor stor1 2 - Stoppa Pressarna

Efter Stoppa Pressarnas avslöjande tyckte Carolina Gynning att det var lika bra att offentliggöra sin nye kärlek. Det skedde på Unicef-galan för ett par veckor sedan.
Bild 3 av 7carolina gynning visar viktor stor 19 - Stoppa Pressarna

Carolina Gynning har länge varit bitter och förgrämd över att hon blev dumpad men nu är hon lycklig igen.
Bild 4 av 7carolina gynning pojkvan hippie stor 24 - Stoppa Pressarna

Carolina Gynning och Viktor Philipson omfamnar båda två hippie-kulturen. Viktor Philipson har i omgångar bott på Bali där han levt i en sorglös tillvaro.
Bild 5 av 7carolina gynning karleksresa stor 9 - Stoppa Pressarna

Carolina Gynning har precis varit på en hippe-semester på Ibiza med nye kärleken Viktor Philipson.
Bild 6 av 7gynning stor6 4 - Stoppa Pressarna

Carolina Gynnings konst har fått flera erkännanden och skånskans tavlor säljs för stora summor.
Bild 7 av 7gynning stor5 8 - Stoppa Pressarna

Carolina Gynning med sitt ex Alexander Lydecker som dumpade henne i januari 2018.

Hennes företag Gynning Design AB tillverkar, köper in och säljer smycken och heminredning, skriver Expressen som har kartlagt skånskans affärer.

Man kan köpa Gynning-produkter hos flera stora butikskedjor och dessutom har hon en omfattande webshop.

Sedan första räkenskapsåret för Gynning Design AB, 2014, då omsättningen var strax under 11 miljoner kronor så ligger den numera på närmare 26 miljoner kronor.

– Absolut lever jag gott, men jag är ju en driven person som hela tiden vill ha större utmaningar och större projekt, har Gynning sagt till Expressen tidigare.

Men Carolina Gynnings affärsverksamhet är inte opåverkad av den omställning som sker just nu i detaljhandeln som en följd av att alltfler handlar på nätet. Bolaget omsättning har stagnerat och vinsten har blivit lägre.
– Det är tyvärr tufft för de flesta butikerna runtom i landet. Webbhandeln slår hårt mot enskilda fysiska butiker och det drabbar då även oss, som till största del jobbar med dem som kunder, skriver bolagets vd Camilla Falgén, 51, i ett mejl till Expressen.

Att handeln är på väg att förändras i grunden ger även möjligheter för en entreprenör som Gynning som inte dras med något ”gammalt arv” av butiker och personalkostnader och skånskan har expansionsplaner; en satsning utomlands är på gång.
– Vi tar allt i rätt ordning och kommer att fortsätta stärka varumärket i Sverige för att sedan när vi är ekonomiskt mogna satsa främst på Europa, berättar vd:n Camilla Falgén för Expressen.