Annons

Kändisar och spelbolag: En kontroversiell kombination

Att se hur olika kändisar representerar spelbolag är inget nytt. Vi kan dagligen se kända personer som säljer ett spelbolags namn med sitt eget kända namn. Fråga kanske väcks här om det är ett rätt val och om denna reklam borde vara så synlig på alla typer av sociala medier och reklamspots på internet.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

| 2024-06-11 kl 16:18 |

ProvaPremium

Hur etniskt är det att någon som många barn ser upp till säljer spel för pengar? Denna frågan kan kanske diskuteras fram och tillbaka och förmodligen kommer detta temat aldrig att ändras. Det är ett sätt att tjäna pengar för kändisen och ett bra sätt att synas för spelbolaget, så det blir något som båda parter tycker är positiva. 

 

Bild 1 av 1Namnlös design

Varför kändisar representerar spelbolag
Varför väljer spelbolag att ha kändisar som deras representanter? Det är ingen hemlighet att en kändis har stor inverkan på dom som följer honom eller henne på sociala medier och på andra sätt. Så det är ett smart sätt att nå ut med sina erbjudanden och få mer kunder som vill spela. 

Samtidigt är det ett snabbt och enkelt sätt för den kända personen att tjäna pengar. Kanske helt enkelt bara väldigt svårt att motstå. Dessa olika kontrakt kan vara värda hundratusentals kronor och det är väl egentligen ingen som kanske skulle säga nej till det. Det kan innebära en kort videoinspelning och några inlägg på Instagram, så det är inget hårt arbete. Det blir helt enkelt ett enkelt och snabbt sätt att tjäna mer pengar som kan användas för roliga saker i livet.