Annons

Kändisarna och casino – nya marknadstrenden

Kändisar har länge använts som ansikten utåt för att marknadsföra olika produkter och tjänster, inte minst inom casinobranschen. I Sverige har flera välkända profiler genom åren samarbetat med spelbolag för att locka nya kunder och stärka varumärken. Ett populärt val för många är att spela på online casino utan svensk licens. Låt oss titta närmare på några uppmärksammade exempel:

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

| 2024-05-03 kl 14:00 |

ProvaPremium

Bingo Rimér och Lyllo Casino
Bingo Rimér är en välkänd svensk fotograf och medieprofil. Han har medverkat i flera reklamkampanjer för Lyllo Casino, där hans igenkännbara ansikte och humoristiska framtoning har använts för att göra siten mer tillgänglig och underhållande för en bredare publik.

Bild 1 av 1sp br br - Stoppa Pressarna

Rimér har en lång och brokig karriär bakom sig. Efter examen från fotoutbildning 1994 började han jobba hos Studio Magnus Reed. Sedan dess har han varit husfotrograf för tidningar som Slitz, Café och Playboy. Han har även gjort uppdrag för stora varumärken som Levi’s, Universal Music, MTV med flera.

2006 gjorde TV6 en miniserie om Rimérs liv kallad ”Being Bingo”. Serien fungerade även som marknadsföring för lanseringen av Rimérs klädmärke Sexy By Sweden. Rimér har även startat modellagentur och varit chefredaktör för tidningen Moore Magazine som fokuserade på glamourmodeller.

Rimérs privatliv har ofta varit i blickfånget. Han var gift med Big Brother-deltagaren Angelica Bremert 2006-2008. Tillsammans med Katrin Zytomierska, som han hade ett förhållande med 2009-2015, har han två söner. Rimér har även dottern Nova från en tidigare relation.