Relation
Laila Bagges markering mot Korosh – ett år senare
Ett steg till mot självständighet.
Laila Bagge ser till att frigöra sig ytterligare.
Radioprofilen markerar mot expojkvännen Korosh Kananian – ett år
efter att hon dumpats.
Stoppa Pressarna
| 2025-08-08 kl 06:10 |
Ett år efter uppbrottet från Korosh Kananian, 34, är Laila Bagge, 52, redo att stänga ännu ett kapitel.
Nu är expojkvännen namn helt borta från parets tidigare gemensamma skönhetsmärke Kolai.
LÄS MER: Paris Jackson i jättebråk om pappas förmögenhet
Laila Bagge och Korosh Kananian var tillsammans i nio år innan de våren 2024 gick skilda vägar.
Hårt bakslag
Tillsammans hade de byggt upp hår- och hudvårdsmärket Kolai, vars namn var en kombination av de första bokstäverna i deras förnamn.
Märket fick snabbt genomslag och såldes bland annat på apotek och hos återförsäljare som Lyko.
LÄS MER: Efter alla frågor: Jessica Wahlgren talar ut om bråket med Pernilla
Produkterna blev populära. Bland recensionerna på Lyko finns kommentarer som:
– Är inne på andra burken och jag är helnöjd!, skriver en kund.
En annan konsument konstaterar:
– Älskar verkligen denna, luktar gott!!
LÄS MER: Prinsessan Sofias bakslag – sticker ut i kungafamiljen
Och en köpare understryker:
– Huden njuter.
Men våren 2024 drabbades Kolai av ett hårt bakslag.
En brand i ett intilliggande däcklager slog ut hela företagets lager i Norrköping
LÄS MER: Lasseman berättar om sveket – inte som det verkar
– Det var som en käftsmäll att höra det. Riktigt jävla jobbigt, jag förstod inte att det var sant. Det var vårt enda lager, allt är förstört, sa Laila Bagge då till Aftonbladet.
För Expressen Söndag beskrev hon konsekvenserna:
– Att ta fram dem igen tog tid och vi stod stilla länge.
Bara ett par veckor efter branden dumpade Korosh sin Laila efter parets nio år tillsammans.
LÄS MER: Tilde de Paulas gemensamma beslut med maken: ”Har gjort slut!”
Radioprofilen var skakad men vintern 2024 lanserade hon det nya varumärket Laila Bagge, med hårvårdsprodukter till lägre pris.
– Tanken föddes under lågkonjunkturen när det blev skralt i kassan hos väldigt många, sa hon till Femina.
Trots separationen från Korosh fortsatte de initialt att driva Kolai tillsammans.
– Ja, det är inga konstigheter. Det finns kvar, men det är lite mer exklusivt och kostar lite mer. Med Laila Bagge så är det framför allt förpackningarna som är billigare och på så sätt kan vi hålla ner kostnaderna för det, sa hon i en intervju med Aftonbladet.
LÄS MER: Så är Chris O’Neills egentliga relation till Victoria
Nu har dock radiostjärnan valt att frigöra sig från expojkvännen, tidigare i veckan gjorde hon reklam för en ny produkt under det nya varumärket.
Gått vidare
Flera följare undrade då vad som hänt med Kolai:
– Hej! Undrar om Kolai Rehab cream har slutat tillverkas? Hittar den ingenstans tyvärr, skriver en bekymrad kund.
LÄS MER: Lotta Engbergs nya beslut i relationen med Soldoktorn
En annan undrar:
– Finns inte kolai längre?
Oron är stor – en följare undrar:
– Varför kan man inte köpa Kolai silvershampoo och balsam längre?
LÄS MER: Måns Zelmerlöw i tårar efter återföreningen med barnen
När Nyheter24 kontaktade Laila Bagge Beauty kom svaret:
– Vi har bytt namn till Laila Bagge Beauty.
Om den populära Kolai Rehab Cream tillade företaget:
– Rehab är slut, men till hösten kommer det nyheter under det nya namnet Laila Bagge.
LÄS MER: Efter nya knarkdomen: han kartlägger Victorias vänner
Efter uppbrottet nådde parterna en ekonomisk uppgörelse, och Korosh är i dag inte längre inblandad i företaget.
– Nej det säger väl sig själv, men… Det har bara blivit så att vi beslutade att vi inte ska göra det helt enkelt och vara vänner i stället så att det är ganska enkelt, sa Laila Bagge till Hänt.
Hon betonar att de har gått vidare.
– Ja, jag vet inte om alla delar med sig av sitt privatliv, men det tänker inte jag göra. Vi är vänner och vi har gått vidare, det är liksom bara så, vi lämnar det där.
Kolai var en symbol för parets samarbete – nu är det ersatt av Laila Bagge Beauty.
För Laila innebär det både ett nytt varumärke och en markering: produkterna bär numera bara hennes namn.
Den tidigare partnerns del i namnet är borta, och den nya höstkollektionen kommer att lanseras utan någon koppling till Kolai.
Med lanseringen av det nya varumärket har Laila Bagge tagit full kontroll över verksamheten och sitt liv.
Ett år efter separationen är både affärs- och privatlivet omställt.
Där Kolai en gång representerade både en relation och ett företag, är varumärket nu historia – och Laila Bagge kan äntligen gå vidare.