Bianca Ingrosso i offentligt tampongbråk

Det är årets första tampongbråk.
Och naturligtvis är Bianca Ingrosso inblandad.
Nu har influencern fällts av Reklamombudsmannen.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Johan Bergström

| 2021-01-08 kl 08:56 |

ProvaPremium

Bianca Ingrosso, 26, är Sveriges största och mest framgångsrika influencer. Hon är numera god för över 100 miljoner kronor.

Men hennes affärsmetoder har blivit ifrågasatta och nu är det dags igen.

Bild 1 av 4

Nu har Bianca Ingrosso hamnat i ett offentligt tampongbråk. Det är Reklamombudsmannen som återigen rykt ihop med influencern.
Bild 2 av 4

Bianca Ingrosso och mamma Pernilla Wahlgren är båda hetlevrade och har en förmåga att hamna i allehanda bråk.
Bild 3 av 4

Bianca Ingrosso är god för över 100 miljoner kronor men fortsätter arbeta stenhårt.
Bild 4 av 4

Den här annonsen för Biancas sminkmärke fälldes men hon brydde sig inte.

Tidigare har Bianca Ingrossos sminkföretag Caia fällts av Reklamombudsmannen då man menade på att reklamen för sminket var sexistisk. Bland annat var det en modell som sitter i en baddräkt och äter godis på ett förföriskt sätt.

Bianca Ingrosso brydde sig dock inte och dessutom är Reklamombudsmannen en ”hitte-på-domstol” som många menar vill inskränka yttrandefriheten. Dessutom har Reklamombudsmannen ingen möjlighet att utdöma några sanktioner då det är ett branschorgan utan några befogenheter i legal mening.

Icke desto mindre kan det ju vara negativt för ett företag att alltför ofta få en smäll på fingrarna av smakdomstolen och frågan är hur Bianca kommer reagera den här gången.

Nu kritiseras influencern sitt annonssamarbete med intimhygienbolaget Deodoc. Kritiken från Reklamombudsmannen har sin upprinnelse i en video där Bianca demonstrerar olika tamponger samtidigt som hon pratar om hur de kan påverka kvinnors underliv.