Bianca Ingrossos oväntade koppling till klockmiljardären
Nu ska hon bli Big in Japan.
Bianca Ingrossos sminkmärke ska erövra Asien.
Till sin hjälp har den framgångsrika influencern en ung klockmiljardär.
Stoppa Pressarna
| 2020-09-22 kl 10:06 |
Bianca Ingrossos, 25, framgångar fortsätter. Nyligen tjänade hon 60 miljoner kronor på ett bräde när hon sålde en del av sitt ägarskap i sminkmärket Caia Cosmetics. Influencern startade bolaget för ett- och ett halvt år sedan och det är redan värderat till 400 miljoner kronor.
Bianca sålde en del av sin andel i bolaget till ett riskkapitalbolag som vill föra ut märket på flera europeiska marknader. Men Bianca nöjer sig inte med det. Hon vill erövra världen.
LÄS MER: Så inleddes SVT-stjärnans otrohetsaffär
Nu inleder realitystjärnan ett samarbete med den unge klockmiljardären Filip Tysander, 35, som startade världssuccén med klockmärket Daniel Wellington som omsätter 2,6 miljarder kronor.
– De approcherade oss och ville köra Caia i Asien – och då var det svårt att tacka nej, säger Bianca Ingrosso, rapporterar ekonomisajten Breakit.
Filip Tysander och hans bolag Daniel Wellington har alltid varit starka på sociala medier och man har marknadsfört sig med hjälp av influencers – samma strategi som Bianca använt för sitt sminkmärke.
– Han var imponerad över hur vi talar i sociala medier och av våra lanseringar, säger Bianca Ingrosso.
LÄS MER: Mona Sahlin drabbad av svår depression
Ett försäljnings- och marknadsföringskontor har redan öppnat i Hongkong och arbetet är redan påbörjat.
– Vi ska jobba med samma process där som i Sverige – alltså med grymma influencers som är stora där och har en grundkärlek för kvinnor, business och make up, säger Bianca Ingrosso.
LÄS MER: Filippa Reinfeldts miljonvinst efter kokainaffären
LÄS MER: Blodinbella lurad och bedragen av pojkvännen
LÄS MER: Dominika och Anders Borg i otrohetsdrama
LÄS MER: Soldoktorn på solsemester med Lotta Engberg