Bianca Ingrossos oväntade koppling till klockmiljardären

Nu ska hon bli Big in Japan.
Bianca Ingrossos sminkmärke ska erövra Asien.
Till sin hjälp har den framgångsrika influencern en ung klockmiljardär.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Jennifer Erixon

| 2020-09-22 kl 10:06 |

ProvaPremium

Bianca Ingrossos, 25, framgångar fortsätter. Nyligen tjänade hon 60 miljoner kronor på ett bräde när hon sålde en del av sitt ägarskap i sminkmärket Caia Cosmetics. Influencern startade bolaget för ett- och ett halvt år sedan och det är redan värderat till 400 miljoner kronor.

Bianca sålde en del av sin andel i bolaget till ett riskkapitalbolag som vill föra ut märket på flera europeiska marknader. Men Bianca nöjer sig inte med det. Hon vill erövra världen.

Bild 1 av 6bianca ingrosso miljardar stor 2 - Stoppa Pressarna

Bianca Ingrossos sminkmärke ska lanseras i Asien med hjälp av klockmiljardären Filip Tysander.
Bild 2 av 6bianca sexfantasi stor 1 - Stoppa Pressarna

Bianca Ingrosso får ett fint stöd av sin pojkvän Phillipe Cohen men när det kommer till affärer sköter hon sig själv.
Bild 3 av 6bianca ingrosso skam ingrepp stor - Stoppa Pressarna

Bianca Ingrosso slutade blogga på grund av alla hatiska kommentarer och showen i Globen blev hennes sista podcast. Nu satsar hon på Youtube istället.
Bild 4 av 6- Stoppa Pressarna

Bianca Ingrossos annons för sitt sminkmärke fälldes för att ha varit sexistisk.
Bild 5 av 6- Stoppa Pressarna

Bianca Ingrosso brydde sig dock inte om fällningen och hennes marknadsföring fungerar uppenbarligen.
Bild 6 av 6bianca ingrosso sexutmaning stor 2 - Stoppa Pressarna

Nu ska hennes sminkmärke lanseras i Asien med hjälp av klockmiljardären Filip Tysander.

Nu inleder realitystjärnan ett samarbete med den unge klockmiljardären Filip Tysander, 35, som startade världssuccén med klockmärket Daniel Wellington som omsätter 2,6 miljarder kronor.
– De approcherade oss och ville köra Caia i Asien – och då var det svårt att tacka nej, säger Bianca Ingrosso, rapporterar ekonomisajten Breakit.

Filip Tysander och hans bolag Daniel Wellington har alltid varit starka på sociala medier och man har marknadsfört sig med hjälp av influencers – samma strategi som Bianca använt för sitt sminkmärke.
– Han var imponerad över hur vi talar i sociala medier och av våra lanseringar, säger Bianca Ingrosso.

Ett försäljnings- och marknadsföringskontor har redan öppnat i Hongkong och arbetet är redan påbörjat.
– Vi ska jobba med samma process där som i Sverige – alltså med grymma influencers som är stora där och har en grundkärlek för kvinnor, business och make up, säger Bianca Ingrosso.