Blondinbella skyddas av livvakt i Almedalen

Blondinbella fruktar för sin säkerhet. 
Stoppa Pressarna kan nu avslöja att Isabella Löwengrip har personskydd och inte rör sig en metar utan livvakt i Almedalen. 
Det är oklart vilken hotbild som finns mot entreprenören.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Jonathan Johansson

| 2018-07-05 kl 12:37 |

ProvaPremium

Isabella Löwengrip, 27, mer känd som Blondinbella, är en av Sveriges största entreprenörer och bloggare.

Hon drar in miljontals kronor per år. Och just nu är hon i Almedalen under politikerveckan.

Bild 1 av 7blondinbella livvakt stor1 2 - Stoppa Pressarna

Blondinbella är just nu i Visby där hon skyddas hela tiden av en livvakt.
Bild 2 av 7blondinbella stor 8 - Stoppa Pressarna

Isabella Löwengrip har tidigare berättat om sin fruktan för sin säkerhet.
Bild 3 av 7blondin stor 1 - Stoppa Pressarna

Till vänster i bild syns livvakten som skyddar bloggerskan i Visby under Almedalsveckan.
Bild 4 av 7blondinbella stor5 5 - Stoppa Pressarna

Vart personskyddet kommer ifrån är oklart. Är det en livvakt från polisen eller har Isabella Löwengrip anlitat ett privat säkerhetsföretag?
Bild 5 av 7blondinbella stor2 12 - Stoppa Pressarna

Blondinbella bekräftade nyligen att det är slut med pojkvännen Hampus Jarlbo.
Bild 6 av 7blondinbella stor1 11 - Stoppa Pressarna

Entreprenören Isabella Löwengrip är även politiskt intresserad och då är det ju bra att befinna sig i Almedalen.
Bild 7 av 7blondinbella stor3 6 - Stoppa Pressarna

Blondinbella är en av landet större influencers.

Under onsdagen var det centerpartiets dag i Visby och på kvällen höll Annie Lööf, 34, tal i den traditionsfyllda parken där Olof Palme talade för första gången för femtio år sedan i år.

Blondinbella var tidigare uttalad moderat men hösten 2015 gjorde hon ett uppmärksammat byte till Centerpartiet så att hon är i Visby är fullt rimligt.

Dessutom är det ett perfekt tillfälle för bloggerskan att mingla med representanter från både partier och företag. De senaste åren har de renodlat kommersiella aktörerna blivit allt fler under Almedalsveckan och varumärken som exempelvis Mercedes och Samsung har påkostade montrar i Visby.

För Blondinbella öppnar det möjligheter att knyta till sig nya lukrativa samarbeten. Men framgången ser även ut att ha ett högt pris.