Hela listan: Så mycket tjänar bloggstjärnorna

De moderna miljonärerna; Bianca Ingrosso, Blondinbella, Kenza och Margaux Dietz.
Det är några av alla toppnamn som drar in miljoner på sociala medier.
Stoppa Pressarna har hela listan.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Johan Bergström

| 2018-09-07 kl 10:02 |

ProvaPremium

De är unga, kvicka och har fattat grejen.

Bianca Ingrosso, 23, Isabella Löwengrip, 27, och Kenza Zouiten, 27, med flera drar in miljontals kronor på sitt engagemang genom att sprida sina budskap i sociala medier. 

Bild 1 av 9influencer stor 1 - Stoppa Pressarna

De är unga influencers på nätet och de omsätter miljontals kronor.
Bild 2 av 9influencer stor6 - Stoppa Pressarna

Kenza Zouiten är Sveriges tyngsta modebloggerska.
Bild 3 av 9influencer stor7 - Stoppa Pressarna

Isabella Löwengrip utsågs i mars i år till näringslivets mäktigaste kvinna av tidningen Veckans Affärer. Hon var en av de första bloggerskorna som blev riktigt stor
Bild 4 av 9influencer stor5 - Stoppa Pressarna

Samir Badran och Viktor Frisk har tävlat i Melodifestivalen. De har hängivna följare på sociala medier.
Bild 5 av 9influencer stor3 - Stoppa Pressarna

Joakim och Jonna Lundell delar med sig av det allra privataste och tusentals människor vill veta mer. Det äkta paret drar in miljoner.
Bild 6 av 9influencer stor1 - Stoppa Pressarna

Zara Larsson är inte bara en stor internationell artist. Hennes sociala medier engagerar hundratusentals följare som genererar miljoninkomster till sångerskan.
Bild 7 av 9influencer stor2 - Stoppa Pressarna

Bianca Ingrosso omsätter över sex miljoner kronor per år. Då tackar hon ändå nej till minst 80 procent av de erbjudandena hon får av rädsla för att hon ska bli utbränd.
Bild 8 av 9influencer stor4 - Stoppa Pressarna

Margaux Dietz bloggar för Elle. Hon har även en Youtube-kanal som i juli 2018 hade över 170 000 prenumeranter.
Bild 9 av 9influencer stor9 - Stoppa Pressarna

Alexandra "Kissie" Nilssons anses vara kontroversiell men hennes blogg drar ändå in över en miljon kronor varje år.

Annonsörerna vill ha någon med trovärdighet, engagemang och kredd. De unga influencerna är guld värda.

En del av dem har blivit kända via traditionella medier som tv och tidningar men sökt sig mot de sociala mederna där följarna och pengarna finns.

Dagens Industri har granskat de unga influencerna som annonsörerna vill åt.

Det äkta paret Jocke, 32, och Jonna, 24, Lundell är prisade inom branschen.  De har vunnit Guldtuben och breddat sin bas genom att Jocke, även känd som Jockiboi, släppt både musik och en självbiografisk bok.