Margaux Dietz nya torftiga liv efter skandalen
En helt ny tillvaro.
Stoppa Pressarnas avslöjande bilder på Margaux Dietz talar sitt tydliga språk.
Den en gång i tiden så framgångsrika influencern har förlorat allt.
Stoppa Pressarna
| 2023-11-03 kl 16:30 |
Margaux Dietz, 33, hade världen för sina fötter. Hon var otroligt populär i sociala medier och drog in miljontals kronor.
Influencern bjöds in till att medverka i ”Let’s Dance” och företagen stod på kö för att få ut sina produkter och tjänster via hennes plattformar.
LÄS MER: Lasse Berghagens vänner tar avstånd från svärsonen
Sedan rasade allt.
Kritiken blev massiv efter att hon i november för ett år sedan publicerat en YouTube-video där hon upptäcker en utslagen man utanför sin lägenhetsdörr.
Lustiga ljudeffekter
I den numera borttagna videon ser man hur Margaux Dietz filmar och skrattar åt mannen. Hon beskriver mannen som “helt däckad” och därtill “lite blodig och blåslagen”.
LÄS MER: Thaimassösen berättar allt om sexmötet med Niclas Wahlgren
Influencern låter även sin då femårige son peta på mannen. Inslaget var även försett med lustiga ljudeffekter. Därefter ringer Margaux till sin personlige tränare och ber om råd.
Tränaren uppmanar henne att omedelbart ringa polisen. Videon väckte ett ramaskri.
Följarna reagerade starkt och kallade Margaux för empatilös och man ifrågasatte hennes människosyn.
Efter kritiken raderade Margaux Dietz videon och försökte be om ursäkt.
LÄS MER: Kung Carl Gustafs näsa är blåare än någonsin
– Jag förstår att många har reagerat på en händelse i min senaste video där jag bland annat upplevs som okänslig. Det har skapat ilska, upprördhet och besvikelse hos flera av er. Det är inte okej att varken exploatera människor som befinner sig i en utsatt situation eller att utsätta sina barn för potentiell fara genom att låta de närvara i en osäker situation på det vis jag lät min son göra, skrev Margaux Dietz.
Hon pudlade rejält och avslutade med:
– Jag tar till mig av era kommentarer både här och i media. Förlåt. Jag har tagit bort videon och ser fram emot att skapa bättre och mer eftertänksamt content framöver.
Det hjälpte dock inte. Flera företag avslutade prompt sina samarbeten med influencern.
LÄS MER: Göran Persson avslöjad på resan: kvinnor och kokain
Sportmärket Stronger var tydliga i sin kommunikation:
– Som vi redan nämnt är våra värderingar av högsta vikt för oss och vi ser därför inte att vi kan fortsätta samarbeta med Margaux, skriver företaget på Instagram.
Årets förlorare i sociala medier
Andra företag som valde att bryta med Margaux Dietz var sminkmärket Lumene, prosecco-tillverkaren Mionetto och kosttillskottsföretaget Elexir Pharma.
LÄS MER: La Camillas hjälpande hand till ärkerivalen Dominika Peczynski
För Margaux Dietz var det naturligtvis en mardröm och hon får lida – nu står det klart att hon är årets förlorare i sociala medier, enligt Medieakademins sammanställning, Maktbarometern 2023.
På Youtube toppar Margaux Dietz listan över ”Årets förlorare” eftersom hennes konto tappat hela 163 placeringar.
Margaux Dietz har förlorat miljontals kronor på sitt agerande och nu försöker hon fylla sina dagar med annat än lukrativa samarbeten.
Stoppa Pressarnas fotograf fångade en glåmig Margaux Dietz när hon rörde sig med ett padelracket på Östermalm i Stockholm. Hon såg vilsen och uppgiven ut – hennes nya liv är inte muntert.
LÄS MER: Kändisvännerna bryter med Niclas Wahlgren efter sexköpet
Det var inga förbipasserande som tog notis om Margaux Dietz, hennes tid är över.