Pernilla Wahlgrens nya sanslösa miljonaffär
Ty den som har, åt henne skall varda givet.
Nu blir Pernilla Wahlgren ännu rikare.
Sångerskan drar in miljoner på sin senaste affär.
Stoppa Pressarna
| 2021-04-04 kl 08:34 |
Pernilla Wahlgren, 53, är just nu aktuell som panelmedlem i ”Masked singer” i TV4.
Allt hon rör vid tycks bli succé. Premiäravsnittet – där hon gissade på rätt kändis bakom masken – nådde närmare två miljoner tittare.
LÄS MER: Fredrick Federley i bajsbråk med grannarna
Men sångerskan har andra miljonsuccéer även i det lite mer fördolda – hennes skattkista blir mer och mer bräddfylld.
Den andra våren för Pernilla Wahlgren som artist, underhållare och kändis kom i och med tv-succén ”Wahlgrens värld”. Efter att Kanal 5 började sända realityserien var det som att allt exploderade för Pernilla Wahlgren och även hennes dotter Bianca Ingrosso, 26.
Under många år hade Pernilla Wahlgren det riktigt tufft. Hon fick kämpa för att få mat på bordet och ha råd med nya vinterjackor åt barnen.
Hennes son Benjamin Ingrosso, 23, har själv berättat om den svåra tiden då hans mamma tvingades förnedra sig med att uppträda inför en liten och förvirrad publik i samband med invigningen av någon utkyld köplada på landsbygden eller sjunga på någon firmafest med överförfriskade säljare på något teknikföretag i Småland.
LÄS MER: Hårdporrfilmer med Bianca Ingrosso sprids på nätet
Numera är allt annorlunda. Pernilla Wahlgren går från klarhet till klarhet. Hon har satt upp två shower som fått både kritiker och publik att jubla.
Hon var bäst av alla programledare i Melodifestivalen nyligen och nu drar hon även in miljoner som kläddesigner.
Pernilla Wahlgren har sålt kläder i eget märke under flera år men efter att hon inledde det kommersiella samarbetet med Gekås i Ullared har pengarna verkligen rullat in.
Snart kommer hennes tredje kollektion för varuhusjätten.
LÄS MER: Paolo Robertos hemliga gömställe i Spanien
– Gekås tog kontakt med mig och frågade om jag var intresserad av ett samarbete. Jag tyckte det var en rolig idé, dels för att jag når ut till en större skara människor och hittar nya kunder, och dels för att jag får möjlighet att sälja samma kläder i bra kvalitet till otroligt låga priser, säger Pernilla Wahlgren till GT.
Pernilla Wahlgren och Gekås i Ullared är en kombination som fungerar alldeles ypperligt. Även om hon lever ett lyxigt liv som A-kändis så är sångerskan både jordnära och folklig i sin framtoning.
– Även om jag gillar lyx och flärd och har dyra handväskor, behöver jag inte ha märkesskor eller dyra designade kläder. Jag köper det jag tycker är snyggt. Jag skryter mer om att jag fyndar än att jag köper dyrt, konstaterar Pernilla Wahlgren.
Sångerskan berättar att hon inte sätter sitt namn på vad som helst, hon vill engagera sig i hela verksamheten och är med i framtagandet av nya kollektioner från start till mål.
LÄS MER: Vilt raseri mot Magdalena Graafs gravidskämt
– Jag har aldrig sytt själv och jag kan inte rita, men jag sätter upp inspirationsbilder och kan exempelvis skicka förslag på en klänning som vi kan göra något liknande av. Jag känner på tygerna, provar igenom kläderna så att de sitter bra och blir som jag vill. De jag samarbetar med kan min stil. Det är viktigt att det känns personligt. Att det är jag, förklarar Pernilla.
Pernilla Wahlgren konstaterar att kollektionen hos Gekås har gått riktigt bra.
– Det har blivit en försäljningssuccé, säger sångerskan.
Pernilla Wahlgren fyller på sitt bankkonto med nya sköna miljoner, exakt hur mycket hon drar in på designsamarbetet vill hon dock inte avslöja.
LÄS MER: Dramatenstjärna dömd till 15 år för sexbrott
– Jag pratar inte siffror, men det är klart att när det säljer bra tjänar jag bra med pengar. Det här är en del av mina inkomster, allting går hand i hand. Jag skulle inte fortsätta göra klädkollektioner om de inte sålde bra. Då skulle jag göra något annat i stället. Samtidigt skulle jag inte göra det om jag inte tyckte det var kul eller hade intresset. Jag får erbjudanden hela tiden om en massa samarbeten men jag gör bara det jag själv är intresserad av, säger Pernilla Wahlgren.
Den första kollektionen som såldes under våren för ett år sedan omsatte över 10 miljoner kronor – trots att coronapandemin precis brutit ut.