- Senaste nytt från kändispressen

Annica Englund skriver att Marcelo vinner 500 tusen i PH

<<< Tillbaka

Annica Englund skriver att Marcelo vinner 500 tusen i PH

Body: 

Ni som följer Annica Englund vet hur nära vän hon var med en tjej som heter Xenia. Man kunde se henne på Annicas sociala medier i stort sett varje dag under flera månader, men en dag så fanns hon inte kvar. Många ville veta vad som hände medans andra bara antog att Annica valt bort sin vän för sin karriär.

Men trots alla frågor har Annica endast svarat att hon inte kommer sitta och skriva om Xenias liv eller hur hon känner osv. Men nu har hon haft en frågestund och Annica berättar ännu en gång att hon inte har rätten att prata om hennes liv, men hon berättar att dom inte är osams men att dom hade mycket åt varsitt håll och en del saker hände privat men att dom är båda lyckliga. Sen tar hon upp lite saker om Marcelo som tex att hon undrar om hon får tillbaka sina pengar nu när han vinner 500 tusen.

Här kommer alla frågor och svar från Annicas frågestund.


Fråga: Har du någon kontakt med Nina Glimsell?

Svar:
Hade det förut när hon hade det lite tufft för jag visste vad hon gick igenom. Men inte längre på samma sätt. Hoppas dock att hon mår bra för hon är en fin tjej.


Fråga: Tips på vad man kan skriva i sin tinder bio?

Svar:
Det beror på vad du vill. Vill du ha något seriöst, var tydlig med det! Vill du bara ha kul så ha en ruggigt jäkla snygg bild, namn och ålder. Det räcker! Kanske din insta om du vill att hen ska få se mer av dig. Och våga ta för dig om en snygging dyker upp.


Fråga: Vad saknar du mest med Sverige just nu?

Svar
: workoutsverige, mina vänner, familj, svenskt godis, möjligheten att kunna vara mer spontan. Och även hur mycket lättare det var med jobb, tex ta bilder till mina kanaler.


Fråga: Kan du inte visa din kille tror dom flesta redan vet vem det är han är ju inte helt okänd.

Svar:
Jag är medveten om att de flesta vet och det är ju lite svårt att hålla allt helt utanför kanalerna eftersom mitt liv är här just nu pga honom. Men han är inte mitt jobb, mina sociala medier är det och dom två vill jag hålla isär så gott jag kan. Det är rätt skönt när vi umgås för det blir verkligen så tydligt för mig då att jag inte är i jobb-mode


Fråga: Vad hände med er vänskap? Tänker på Xenia.

Svar:
Jag har ju inte rätten att prata om hennes liv i mina kanaler. Men det jag kan säga är att vi har inget agg mot varandra. Vi båda hade mycket på varsitt håll, det hände en del privat men vi båda är lyckliga.


Fråga: Bra openlines till killar?

Svar
: Det beror på vad du vill. Det första jag skickade till min kille var denna emoji ( gick inte att lägga in den tyvärr). Enligt mig är det en flörtgubbe, tänk er typ "ey how you doing". Han tolkade den dock som "vem tror du att du är" typ haha. Men det funkade ju. Men tycker du någon är snygg: gå fram till personen och säg "måste bara säga att du är fett snygg" vänd på klacken och gå. Tro mig, den funkar.


Fråga: Har du/ och din sambo gått i tankarna på att skaffa en hund till?

Svar:
Nej det blir lite svårt när vi reser mellan Sverige och Kanada. Och sedan är det svårare med hundvakt om man har två.


Fråga: Bästa samt sämsta med din kille?

Svar:
Bästa: Han är otroligt omtänksam. En väldigt bra lyssnare och är förstående. Han får mig också att känna mig sedd och speciell. Sämsta: Har nog aldrig träffat någon som är mer envis. Det går liksom inte att köra över honom. Sedan kan han vara tjurig om han sovit dåligt men efter en kopp kaffe är han återställd.


Fråga: Har du något speciell visum eller kan man flytta till Kanada utan?

Svar:
Man måste ha ett speciellt visum. Man kan skaffa ETA och då får du vara här i 3 månader. Men mitt visum/work permit gör att jag kan stanna lika länge som min kille.


Fråga: Vad är det bästa med Kanada?

Svar:
Naturen. Det är sol varje dag från 8-18. Människorna är så otroligt trevliga och ingen stress.


Fråga: Ångrar du att du flyttade till Kanada?

Svar:
Nej! Klart jag känner att det är lite svårare än jag trodde men jag väljer att försöka hitta vägarna så det fungerar då jag verkligen vill vara med min kille.


Fråga: Visste du och din kille vem ni var innan ni sågs med tanke på att ni båda är offentliga personer?

Svar:
Jag hade ingen aning om vem han var. Visste han spelade hockey vilket gjorde att jag först inte var så taggad haha! Fördomar, fördomar.... Men hade liksom ingen aning om vart eller på vilken nivå. Är liksom inte insatt i den sporten. Dock tror jag han hade lite koll faktiskt.


Fråga: Träffades du och din kille via tinder?

Svar
: Nej vi snackade på insta och sedan sågs vi på Mr French, drog till Wall och sedan var bollen i rullning.


Fråga: Vad jobbar du med?

Svar:
Musik och sociala medier


Fråga: Vad är det bästa med ditt liv?

Svar:
Att jag känner mig så trygg i mig själv.


Fråga: Är varor som tex mat, möbler, smink dyrare eller billigare i Kanada jämfört med Sverige?

Svar
: Det är typ samma. Men sedan vill min sambo bara handla på en ekologisk mataffär hela tiden vilket gör att maten blir mycket dyrare. Jag är lite mer "vi åker till en mataffär som är lite roligare". Där gott godis finns och inte raw choklad liksom. Sedan är inredningen inte ens nära i klass med Sverige. Alltså önskar att typ vasahem och sleepo fanns här. Smink är ganska billigt.


Fråga: Kommer du varna andra tjejer som dejtar ditt ex?

Svar:
Alltså jag kan väl säga såhär. Har dom sett vad jag och andra gått igenom samt vad som visas på tv och fortfarande vill vara en del av det där. Så sponsrar jag gärna terapitimmar till dom innan skadan är skedd.


Fråga: Vilka är dom största fördelarna med att bo i Kanada?

Svar:
Sverige och Kanada är otroligt bra länder. Lika men ändå så olika. Här är dock människorna mycket trevligare men för mig så är Sverige bättre rent jobbmässigt. Så att ha möjligheten att bo i två länder är ju fantastiskt. Sedan att utveckla språket. Det är sjukt hur snabbt man kommer in i det, jag drömmer till och med på engelska numera.


Fråga: Kände du att du var självständig singel och inte beroende av någon annan?

Svar:
Ja! Egentligen var jag det redan innan då det var jag som skötte allt. Men det blev så tydligt och ett skönt jäkla kvitto på det när jag blev singel.


Fråga: Saknar du Östersund något?

Svar
: Nej inte alls. Däremot kan jag få lite flash backs från när jag var yngre som jag känner lite "kan jag spola tillbaka tiden och få uppleva det här igen". Det enda som jag saknar där är ju såklart min familj.


Fråga: Har du och din kille sett senaste säsongen av PH?

Svar:
Nej och det är inget jag tänker göra heller. Många DMar mig och av det jag hört så måste jag bara säga att jag tycker det är tragiskt. Visst, vi alla vill olika saker i livet och det är en persons högsta önskan att få vara med där, "bocka av" så många för att slå PH-rekord då är det så.  Men sedan tycker jag att det är ännu mer tragiskt att det finns tjejer som faller för sådant. Och det här är något som bör uppmärksammas mer så det kan bli en förändring för det är förjävligt. Men jag känner verkligen att jag hittat så rätt i livet. jag är så lycklig. Varför ska jag få bli påmind om något som jag lämnade av en anledning. Det enda som intresserar mig är om han tänker betala tillbaka mina pengar nu när han vinner 500k


Fråga: Hur ser du på om din sambo skulle gilla bilder på andra tjejer på insta plötsligt?

Svar:
Couldnt care less. Han är med mig av en anledning och jag kommer inte gå runt och oroa mig över sådant. Sedan är vi väldigt öppna om sådana saker och skulle det vara något pratar vi omd et.


Fråga: Hur många år skiljer det på dig och din kille? Och är det något du tänker på i ert förhållande?

Svar:
4 år, 4 månader och 19 veckor. Jag var lite nojig över det när han berättade hur gammal han var. Trodde det skulle vara ett problem men den här killen är bra mycket mer mogen än vad jag är. Tror det har att göra med att han flyttade till USA när han fyllde 18 pga hockeyn och har liksom klarat sig själv. Då växer man jäkligt fort som människa.


Fråga: Vilken är din bästa egenskap?

Svar:
Jag är väldigt driven och är snabb på så sätt att kommer jag på en dak jag vill göra så sätter jag igång i samma sekund typ. Kan liksom inte sova på saken.

 

 

Bild 1: 
comments powered by Disqus

Senaste från Svenska Bloggare

Rebecca Stella fick in 500 ordrar på 15 min

11 december, 2019 | 22:42

Det var i söndags som Rebecca Stella lanserade sina nya skönhetsprodukter. Men trots att priserna var höga så sålde hon i mängder, i en artikel berättar hon att dom sålde 33 kit i minuten och ett kit kostar 1399 kr.

Men förutom den superbra försäljningen så har folk börjat klaga på hennes produkter. Någon/några ska ha gått ut med att hennes produkter innehåller PFAS, detta är något som hon nekar starkt till. Hon förklarar att det är lögn och att man kan se på hemsidan exakt vad hennes produkter innehåller.Hon fortsätter förklara att hon har så bra innehåll i sina produkter att även dom kunniga blir imponerade av det.

 

Har någon av er köpt något från Rebecca Stellas nya kollektion?

När det inte är som man tror

11 december, 2019 | 22:35

När man följer en influencer så tror man att man får en bild av hur personen är, vad personen gör och hur personen lever. Men sanningen är att vi bara får se en liten del av deras liv och privatliv.

Många iav dom är väldigt bra på att bygga upp så att det ser ut som det mest glamorösa livet man skulle kunna ha. Men det var någon som berättade (minns inte om det var Isabella eller någon annan) att dom kunde lägga upp bilder på världens häftigaste utekväll, men att i själva verket låg personen hemma i soffan hela kvällen.

Alexandra tar upp detta på sin blogg, och det är rätt imponerande att dessa influencers kom på att dom kan tjäna pengar och bli kända på att bilda en illusion av något. Förr var det så att alla ville få det att framstå som att livet var underbart och att dom mådde superbra. Men idag är dom mer ärliga och delar gärna med sig av baksidan i denna värld dom jobbar i.

Alxandra berättar att hon och många andra omedvetet ger ett sken av att dom inte bryr sig och att dom är väldigt öppna. Men sanningen är att det som många andra kan anse som privat och personligt anser inte hon att det är det. Lever man i det offentliga ljuset så är det nog väldigt lätt att man får en annan syn på vart gränsen till för privat ligger.

Men just nu har Alexandra det tufft privat och dett väljer hon att inte dela med sig av alls på sina sociala medier. Det är klart att många reagerar på framgången som många influencers fått, genom att leva livet och skriva om det och sen kommer pengarna.

Fast det är nog också många som är imponerade på hur dom kom på den här trenden med bloggar, sedan youtube och sedan instagram. Sociala medier har blivit ett mäktigt imperium och den är nog inte påväg att försvinna på lång lång tid, men den kommer nog förändras om och om igen under tiden den fortsätter.

Therese Lindgren tar sitt samarbete till en helt ny nivå

11 december, 2019 | 11:11

Att säga att Therese Lindgren har dålig fantasi vore en ren lögn. Jag kollar inte jättemycket på youtube men av alla jag sett så måste nog Threse vara den mest fantasifulla och kreativa youtubern. Ibland undrar jag var hon får alla ideer ifrån, men hon lägger tid, pengar, fantasi och glädje på sina videos vilket man märker.

Nu har hon tagit detta med samarbete till en helt ny nivå, känner ni till skönhetsprodukten Foreo? Det är en liten sak som man använder när man gör rent ansiktet ( ni ser den på bilden nedan) och nu har Therese gjort ett samarbete med företaget.

Men istället för att bara visa upp produkten, visa hur den fungerar osv så väljer hon att klä ut sig till en Foreo Mini 3. När man kollar på videon så ser man vilken otrolig fantasi hon har som ens kom på tanken att göra såhär. Hennes tittare är otroligt imponerade över hennes ideer som hon har hela tiden.

Tycker ni videos som denna är roligare än när influencers bara vissar upp plagg/saker?

 

PS: Även om jag "hyllar" Therese lite i detta inlägg så menar jag inte att hon är bättre än andra youtubers, alla är bra på sitt sätt och alla gillar att titta på olika.

 

Rebecca stella har höga krav på sin Nanny

10 december, 2019 | 7:43

Rebeca Stella bor sedan några år tillbaka med sin man i LA, och numera även med deras son.

Nu har Rebecca börjat söka efter en Nanny (barnflicka) som kan ta hand om deras son, och listan med krav är lång.

För att få möjlighet att jobba hos Rebecca som barnflicka behöver du:

* Kunna jobba ett par dagar i veckan samt några kvällar/nätter

*Mycket vana

*Vara flexibel

*vara utbildad

*vara minst 30+

*ha körkort

*vara svensk men bott i LA några år

 

Vi får se om hon lyckas hitta någon som uppfyller alla dessa krav.

Cissi Wallin kommer överklaga sin dom

9 december, 2019 | 19:46

Det var den 20 november som rättegången mot Cissi Wallin startades. Allt började med att Cissi gick ut med ett inlägg där hon berättade att hon blivit våldtagen av Fredrik Virtanen, detta nekade han till redan från första gången hon skrev om det på sociala medier.

Det har varit delade åsikter kring hur Cissi har gjort rätt som hängt ut en person utan några bevis alls. Det var också i samma veva som rörelsen #metoo gick igång och många började hänga ut sina förövare, många vågade stå på sig och berätta sanningen. Men i några fall framkom det även att några personer ljög när #metoo var som störst. Våldtäkten ska ha hänt 2006, anmäld 2011, 2012 lades förundersökningen ned, 2017 gick hon ut med vad han hade gjort mot henne.

Det är otroligt svårt i dagens samhälle att gå ut med att man blivit sexuellt utnyttjad, speciellt om du inte har några bevis alls. Utan bevis (men även med bevis ibland) så kommer ingenting att hända, oftast går man ifrån med en smärta i hjärtat av att inte bli trodd.

Fredrik valde att anmäla Cissi för förtal och det var därför det var en rättegång för några veckor sedan. Nu har domen kommit och det slutade med att Cissi Wallin dömdes för förtal, hon måste betala 100 dagsböter (50 kr per dag) samt 90 tusen i skadestånd till Fredrik. Han hade begärt 240 tusen men det fick han inte.

Dock kommer Cissi att överklaga skriver hon på instagram, hon förklarar också att ingen ska behöva betala pengar till sin förövare. Eftersom det redan är folk som erbjudit sig att swisha pengar för att bidra till skadeståndet så skriver hon såhär:

"Och det är ju ingen hemlighet att jag själv har gott ställt, men är ändå av åsikten att ingen utsatt ska behöva betala sin förövare. Så vill man bidra längre fram, om domen fastställs i högre instans så kommer jag privat att donera motsvarande skadeståndsbelopp till t.ex en kvinnojour."


Vi får se hur allt slutar för Cissi, men en sak har hon rätt i. Ingen utsatt person ska behöva betala pengar till sin förövare. Och om ni har blivit utsatta för något mot eran vilja, prata med någon ni litar på. Ingen ska behöva leva i tystnad över något hemskt som hänt. Är otroligt fel att många blir så misstrodda, överkörda, tvingade att känna skam. Jag vet att man känner skam, man känner sig äcklad, man känner sig ensam, man lägger skulden på sig själv osv. Men DU är värdefull glöm aldrig det!

 

Senaste från På Löpet

Kronprinsessan Victoria i tårar före Nobelfesten

Festen hann inte börja.
Kronprinsessan Victoria bröt ihop i tårar när hon fick dödsbudet.