- Senaste nytt från kändispressen

Joakim Lundell studerar inte för att få en utbildning

<<< Tillbaka

Joakim Lundell studerar inte för att få en utbildning

Body: 

Här kommer lite frågor och svar med Joakim Lundell

 


Vad är planerna med youtube framöver? Något nytt stort projekt?
Svar:
Nej inga mer stora projekt på youtube. Vi kommer endast göra youtube vloggar för att vi tycker det är väldigt roligt. Har tyvärr inte tid med stora projekt pga flertal tv produktioner och långfilm. Youtube vill jag ska vara något vi endast gör för det är kul och givande ihop. Ser inte youtube som ett jobb längre. Då våran försörjning på youtube är en sån liten del av det vi omsätter i företagen.

Får ni mycket påhopp?
Svar:
Inte så mycket nu för tiden. Men dom påhopp som kommer emot oss är inget vi lägger någon vikt vid. Man kan i dagens klimat aldrig undvika påhopp eller stoppa det. Men man kan bestämma hur mycket dom påverkar ens riktiga liv. Och jag har valt att inte lägga nån energi alls vid vad människor som inte känner mig överhuvudtaget eller har träffat mig tror om mig.

Hur känns det att ha så mycket pengar som aldrig tar slut?
Svar:
Är det det första du tänker på? Det jag ser när jag ser mig själv är lycka i att ha världens bästa familj. Och ett jobb jag älskar och som utvecklar mig enormt varje dag. Och genom det har det kommit pengar som gett mig en stor ekonomisk frihet. Så sluta jaga pengar, hitta något ni brinner för verkligen och försök genom det att utveckla ekonomi men jaga inte bara pengar.

Hur känns det från att inte ha haft något till att ha lyx?
Svar:
Samma med denna fråga. Frågan borde snarare vara "Hur är det att gå från hemlös med självmordstankar till ett stabilt familjeliv med bra och roligt jobb?"

Blir du ledsen/arg när människor dömer dig utifrån ditt tidigare liv?
Svar:
Förr blev jag väldigt ledsen. Men idag tycker jag endast synd om dom som inte kan se var jag är idag och vem jag har blivit. Det är inte ett bra tankesätt att bara se bakåt och inte framåt. Jag tror att dessa personer har betydligt mer att jobba på i sina liv än vad jag har idag.

Vad tycker du om Lokals beteende?
Svar:
Lokals handlingar får han ansvara för själv. Är inte hans pappa och vill helst hålla mig utanför det som "händer" på youtube. Vill att våran plats på youtube ska vara en kanal för alla som man kan komma till och endast hänga med våran familj och känna glädje och kärlek.

Hur går det med långfilmen?
Svar:
Går verkligen super super bra. Är mycket planering och inför inspelningen. Skillnaden mellan tv och långfilm är att uppstarten kan ta över 1-2 år innan man börjar filma och kör igång. Vi ska börja spela in i vår och hoppas den kan hinna komma upp på bio under 2022.

Vad skulle du säga är den största styrkan du har idag som du är mest stolt över?
Svar:
Min papparoll helt klart. Men även min drivkraft och att kunna jobba hårt med blod svett och tårar utan att gnälla.

Vad heter filmen?
Svar:
Feed

Kommer det fler avsnitt av Lundellhuset?
Svar:
Ja, varje söndag klockan 00:00 på Discovery+

Har ni castat folk till långfilmen? Eller finns det en chans att ansöka?
Svar:
Tyvärr inte. Vi har en lista med skådespelare vi önskar för filmen och vi kommer att gå på etablerade erfarna skådespelare.

Varför är ej Danjal med på youtube längre?
Svar:
För att han behöver all arbetstid att jobba med våra företag och utveckla och ta dom framåt. Därför är det omöjligt för honom utan att bränna ut sig fullständigt att medverka på youtube med oss. Men han kommer in lite ibland när han är ledig. Så i nästa video är han faktiskt med när vi blir spådda.

När planerar du att studera juridik?
Svar:
Jag löser det vid sidan av mitt andra jobb kontinuerligt. Har inget behov av utbildning på papper utan gör det för att det är kunskap som jag har nytta av i  vardagen. Rekommenderar alla att i alla fall läsa grunderna för vilka skyldigheter och rättigheter man har i olika situationer i livet.

Är pengar något som du anser vara viktigt för dig?
Svar:
Det ger såklart en frihet. Men jag vill aldrig ha så mycket pengar att jag kan köpa allt jag vill när jag vill. Utan det bästa är att få jobba hårt och kämpa för något man verkligen vill ha och sen kunna köpa det. Den resan är oftast roligare än att till slut kunna köpa "grejen".

Vet du vad du har i IQ?
Svar:
137 enligt dom provtester jag gjort. Sen vet man ju aldrig 100% förrän man gjort ett riktigt test hos mensa. Sen är ju IQ väldigt komplex och har inget med EQ att göra som många tror.

Hur kommer ni reagera om era barn blir retade för sexvideon ni la ut?
Svar:
Jag lever inte i saker som inte hänt än eller som äger rum många år in i framtiden. Att hela tiden ha ångest och oro för saker som inte ligger i tiden eller kanske inte ens kommer hända är inte nyttigt. Det ger dig hjärnspöken och negativ energi. Rekommenderar alla att alltid försöka fokusera på nuet och allt positivt som finns där. Har du bra energi så kommer du vara mer nöjd över dig själv och må bättre.

Skänker du pengar till någon välgörenhet av något slag eller behåller du dom för dig själv?
Svar:
Vi skänker väldigt mycket. Men inget vi visar hela tiden om det inte kommer med i våra vloggar. Som när vi senast skänkte kläder och leksaker. Eller när vi köpte julklappar till andra barn. Tycker inte man behöver visa upp sånt hela tiden för då förstörs hela meningen med att skänka. Såklart är det bra att göra det ibland för att inspirera andra att göra desamma. Men att hela tiden visa gör att det blir en grej att visa man är duktig.

Har du ingen kontakt med kapten Riley längre?
Svar:
Vill hålla mina privata relationer privata och utanför sociala medier. Dels för man upplever saker olika som vänner. Och dels för att jag inte tycker privata saker i kärlek och vänskap hör hemma bland följare på internet och bland utomstående. Ska man prata om sånt så ska båda parter vara närvarande och båda få komma till tals och säga sitt.

Ingen fråga men jäklar vad du är driven, klok och ger bra svar på tal, inspiration.
Svar:
Har nog lärt mig göra rätt genom att göra så mycket fel och misstag i livet tidigare. Och genom att misslyckas och se konsekvenserna av att inte vara en bra medmänniska eller nöjd med vem man själv är. Tror inte att jag hade haft denna kunskap som förälder och förståelsen om jag själv inte hade växt upp i ett helvete.

Varför hatar du förortsbarn?
Svar:
Det har jag aldrig gjort. Jag kritiserar kriminella och jag kritiserar att glorifiera en kriminell livsstil.

Hur tog du dig igenom trauman som skapades under din barndom?
Svar:
Jag slutade med att se mig själv som ett offer och jag slutade att avbilda mig som nån som har ärr och sår från barndomen. Och jag släppte ilskan emot alla personer som gjort mig illa för det kommer jag aldrig kunna förändra eller påverka idag. Jag gick in och rensade mitt förflutna på allting dåligt som jag idag kan göra något bra av och sedan stängde jag dörren och lever i nuet. Idag är jag Joakim Lundell. Jag driver flera företag och är film och TV producent. Jag har underbara kollegor och en fantastisk familj.
Har du några nyårslöften 2022?
Svar: Egentligen inte faktiskt. Kommer att fortsätta vara så bra medmänniska jag bara kan och påminna mig varje dag om vad jag kan göra bättre och utveckla. Så att min omgivning kan må så bra det bara går.

Ser du alla dina köp av saker som investeringar?
Svar:
Beror helt på egentligen. När jag köpte första Lamborghini som var en Huracan så var det inte en bra investering. Då det är en serietillverkad bil som endast faller i värde med åren oftast. Jag försöker alltid idag köpa limiterade bilar och kläder. Då är chansen betydligt större att värdet ökar med åren.

Hur reagerar barnen när vissa idioter tex skjuter raketer på ert hus, busringer osv?
Svar
: Dom blir såklart rädda. Men har börjat försöka släppa det där. Istället för att försöka jaga dom eller få tag på dom så försöker jag lära mina barn något genom händelsen vad som är rätt och fel. Jag vet någonstans att får jag tag i dessa personer som riktar en raket emot ett fönster min dotter står och tittar ut ifrån så kommer det inte sluta bra för varken mig eller för dom som sköt raketerna. Så tragiskt är tyvärr Sverige.

Vrf umgås inte grannen Alex med er längre?
Svar:
Blir samma svar som tidigare. Mina privata relationer med dom runt mig är något jag vill hålla privat och inte dela med mig av offentligt. Bråkar jag med vänner så är det något som inte hör hemma på sociala medier sånt löses internt mellan parter.
 

Bild 1: 
bloggtext2: 

Bilden tillhör Joakim Lundell

comments powered by Disqus

Senaste från Svenska Bloggare

Sarah Tjulander har nytt instagramkonto

16 januari, 2022 | 23:50

Sarah Tjulander har nästan 90 tusen följare på sin instagram och nästan 7500 bilder som hon lagt upp. Men nu väljer hon att göra en omstart på instagram och har bytt sitt konto mot ett nytt som heter @ssarahtjulander och ni kan klicka på namnet för att komma direkt till hennes nya konto.

Hon har tagit det här beslutet för att börja en helt ny resa och inom kort kommer hennes gamla instagram att arkiveras helt. Det verkar som att hennes nya konto kommer att handla om det sanna mammalivet ihop med vardagslyx så vi kan nog räkna med ett äkta mammakonto.

Det största affärsbeslutet som Alexandra Nilsson ångrar

16 januari, 2022 | 23:40

Det var i maj 2019 som Alexandra Nilsson gick ut med vad hennes stora affärshemlighet var. Hon var en av dom första i Sverige med att lansera produkten collagen och hon släppte tre smaker som var tropisk frukt, vilda bär och apelsin.

Hon skrev mycket om produkterna till en början men sedan började det avta och sedan tog det helt stop och produkterna slutade sedan att säljas. Nu avslöjar hon att hennes collagen är det största affärsbeslutet hon ångrar i sin karriär.

Här är anledningen:

"Inte för att jag inte tror på produkten, utan pga vi var för tidigt ute på marknaden. Jag ville inte ta hela bördan att lära upp konsumenter om produkten för att sen se konkurrenter glida på information jag tjatat ut. Sen var aldrig collagen min drömprodukt att släppa och jag brann inte för det, så var skönt att hoppa av innan det blev för etablerat."

 

Det var dock mycket kritik mot hennes collagen då det var många som påpekade att dom ansåg att produkten inte fungerade. Men nu när vi ändå är inne på Alexandra så kan jag berätta att hon gått ut med att hon tycker att äktenskapsförord är jättebra och att hon kommer vilja ha ett om hon gifter sig.

Samir Badran klarade tentan och är nu mäklare

13 januari, 2022 | 22:34

Efter att Samir fick underkänt på sin sista tenta i december så gjorde han om den och har nu väntat i några veckor på att få sitt slutliga resultat. För 2 år sedan valde Samir att lägga musiken och sociala medier nästan helt åt sidan för att istället satsa på sin stora dröm. Hans dröm var nämligen att bli mäklare och efter 2 års studerande fick han idag veta att han klarade sin sista tenta och är nu färdig utbildad mäklare precis som Dessie.

Ett stort grattis till Samir och hans nya karriär.

Ida Warg och Alexander Pärleros säljer sin lägenhet i Marbella

13 januari, 2022 | 6:08

Under 2021 så tog Ida Warg och Alexander Pärleros ett beslut att flytta till Marbella under obestämd tid. Detta gjorde dom då dom väntade på att få bygga sitt drömhus här hemma i Sverige, men paret hittade sitt drömhus i Marbella och blev kvar där längre än dom hade gissat att dom skulle stanna. Hon var gravid när dom flyttade och i slutet av 2021 födde Ida sin dotter och nu lever paret i värmen med sina två barn utan några planer på när dom kommer tillbaka till Sverige.

Men utöver huset dom idag bor i så har dom även en lägenhet i Marbella som dom nu lagt ut till försäljning. Dom skulle sålt sin lägenhet redan i somras men det var så många som ville hyra den av dom så det är först nu som dom kan sälja den.

HÄR hittar ni annonsen på bostaden och den ligger ute för 4,5 miljoner.

Det är en lägenhet med 4 rum och kök på 126 kvm och här nedan ser ni lite mer info om bostaden.

Ben Mitkus har hittat kärleken igen

11 januari, 2022 | 20:37

Efter att ha varit ett par i två år så valde Ben att göra slut med Diana i september 2021 under en resa utomlands. Medans Diana satt med djup sorg över detta så valde Ben att göra en video där han berättar nästan bara negativa saker om Diana och valde att i stort sett helt utesluta alla goda sidor och stunder han haft med henne.

Kort efter detta så lade han ut en video där han skojar om att han träffat en ny, och för att göra det lättare för sig själv gjorde Diana samma sak i en video på sin egen kanal. Och medans Diana försöker hitta sig själv igen och börja om så har Ben hittat kärleken igen i en tjej som heter Caroline Johansson.

Ben lade upp en bild på dom idag på sin instagram och skrev "Us" och sen ett hjärta och även hon har lagt upp bilder på dom och skriver att han är hennes favoritperson. Och på bara några timmar han hon ökat sina följare med 3000 personer.

Om ni vill se mer bilder på henne så finns hon på instagram HÄR

Frågan är nu om detta är en riktig relation eller om det är ett pr-trick från deras sida.....vad tror ni?

Senaste från På Löpet

Skärpt säkerhet: Runar Sögaard hålls inlåst dygnet runt

Tuffa bud för norrmannen.
Stoppa Pressarna kan nu avslöja att Runar Sögaard är inlåst i sin cell dygnet runt.
Den forne predikanten sitter på Täby-anstalten norr om Stockholm och säkerheten kring honom har nyligen skärpts.

tisdag 18 januari 2022