Victorias hemliga avtal med Schulman
Victoria hjälper sina vänner.
Genom att bära deras kläder får kompisarnas företag reklam för miljoner.
– Det är ett medvetet val från kronprinsessan, berättar en uppgiftslämnare.
Stoppa Pressarna
| 2017-09-18 kl 15:26 |
Kronprinsessan Victoria, 40, har förvandlats till en internationell stilikon.
Bakom förvandlingen står hennes stylist och kammarjungfru Tina Törnqvist, 57, som har fått upp kronprinsessans ögon för modevärldens vackraste kreationer.
LÄS MER: Grannarna rasar mot Victorias dunderfest
Men Victoria är ändå den som i slutändan beslutar vilken stass hon ska bära och därmed marknadsföra. Det är ingen hemlighet att kronprinsessan har valt att bära en mängd plagg från H&M, som hennes nära vän Karl-Johan Persson, 42, äger.
Att Victoria visar sig i kläder från den svenska klädjätten innebär en enorm uppmärksamhet och reklam för miljontals kronor kring de valda plaggen. Och Victoria gör ett medvetet val när det kommer till att hjälpa sina goda vänner.
– Victoria bär kläder som hon vet kommer från en bra avsändare. Att kronprinsessan är jättenära kompis med miljardären Karl-Johan och hans hustru Leonie spelar stor roll. Victoria är snäll och vet hur mycket det betyder när hon tar på sig deras kläder, berättar en insatt källa.
Victoria bär också allt mer från Daisy Grace, modemärket som är grundat av Amanda Schulman, 37, och hennes syster Hannah Widell, 42. Och här känns mönstret igen. Amanda Schulman är en av Victorias bättre väninnor och de umgås i privata sammanhang. Bland annat festade tjejerna tillsammans på kompisen Josephine Genetays 40-årsfest.
LÄS MER: Chris på bisarr nakenfest i källare
Redan 2016 bar Victoria Daisy Grace-toppen “Look at me” under ett besök i Italien. På Instagram hyllade modeföretaget kronprinsessans val, men vänskapen mellan Victoria och Amanda nämndes inte överhuvudtaget.
Under kronprinsessans besök i Helsingfors under helgen var det dags igen. Då valde Victoria att åter posera framför fotograferna i väninnans blus – samma Daisy Grace-plagg som hon bar när det danska kronprinsessparet besökte Stockholm i våras.
– Victoria har blivit den viktigaste reklampelaren för Daisy Grace. Hon gillar systrarna och hjälper dem så klart i marknadsföringen. De har ett icke uttalat avtal som innebär ett ordentlig kassaklirr för företaget, förklarar en uppgiftslämnare.
I inslaget “Så har vi blivit framgångsrika” på TV4 berättade systrarna om betydelsen av att ha människor som gör reklam för deras produkter.
LÄS MER: Så illa behandlas Victorias personal
– Vi arbetar med olika profiler, en massa fantastiska människor som ska stråla ut på en massa olika sätt. Det tar oss vidare, förklarade Amanda och Hannah för Malou von Sivers, 64.
Amanda Schulman och Hannah Widell har tidigare kritiserats för sina kontroversiella marknadsföringsmetoder. När deras kosttillskott “Hers” lanserades anklagades tjejerna för bondfångeri.
– Det är två erkänt smarta och duktiga personer som sålt in en skitprodukt. Det gör mig besviken, jag trodde bättre om er. Det är unket, ni fan borde skämmas, rasade matvloggaren Johan “Matgeek” Hedberg som menade att produkten är för dyr och verkningslös.
Systrarnas bolag Perfect Day Media AB omsatte över 52 miljoner kronor det senaste räkenskapsåret.
LÄS MER: Alex Schulmans enorma miljoninkomster
LÄS MER: Gåtan om Victoria förbryllar forskarna
LÄS MER: Okänd bror vill DNA-testa kungen
LÄS MER: Carl Philip lämnade nyförlösta Sofia