Victorias hemliga avtal med Schulman

Victoria hjälper sina vänner. 

Genom att bära deras kläder får kompisarnas företag reklam för miljoner. 

– Det är ett medvetet val från kronprinsessan, berättar en uppgiftslämnare. 

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Johan Bergström

| 2017-09-18 kl 15:26 |

ProvaPremium

Kronprinsessan Victoria, 40, har förvandlats till en internationell stilikon. 

Bakom förvandlingen står hennes stylist och kammarjungfru Tina Törnqvist, 57, som har fått upp kronprinsessans ögon för modevärldens vackraste kreationer.

Bild 1 av 11victoria schulman stor1 2 - Stoppa Pressarna

Kronprinsessan Victoria gör reklam för väninnan Amanda Schulmans klädmärke.
Bild 2 av 11victoria schulman stor6 3 - Stoppa Pressarna

Tillsammans med sin syster Hannah Widell driver Amanda Schulman modemärket Daisy Grace.
Bild 3 av 11victoria schulman stor2 1 - Stoppa Pressarna

Under sitt besök i Helsingfors bar Victoria väninnans topp.
Bild 4 av 11victoria schulman stor3 - Stoppa Pressarna

Att kronprinsessan visar upp sig i kompisarnas kläder innebär reklam för miljoner.
Bild 5 av 11victoria schulman stor10 - Stoppa Pressarna

Victoria bar även samma blus när danska kronprinsessan Mary besökte Stockholm i våras.
Bild 6 av 11victoria schulman stor5 2 - Stoppa Pressarna

"Victoria har blivit Daisy Grace viktigaste reklampelare. Victoria gillar systrarna och hjälper dem så klart i marknadsföringen" berättar en källa.
Bild 7 av 11victoria schulman stor9 - Stoppa Pressarna

Victoria vill sina vänner väl och kompisarna tjänar stålar på hennes goda vilja.
Bild 8 av 11victoria schulman stor7 1 - Stoppa Pressarna

När Victoria besökte Italien 2016 visade hon upp sig i toppen "Look at me" av Daisy Grace.
Bild 9 av 11victoria schulman stor8 - Stoppa Pressarna

På Instagram hyllade modeföretaget kronprinsessans val. Vänskapen mellan Victoria och Amanda Schulman nämndes dock inte överhuvudtaget.
Bild 10 av 11victoria schulman stor11 - Stoppa Pressarna

Daisy Grace använder oblygt Victoria i sin marknadsföring.
Bild 11 av 11victoria schulman stor4 1 - Stoppa Pressarna

Hannah Widells och Amanda Schulmans bolag Perfect Day Media AB omsatte över 52 miljoner kronor räkenskapsåret 2016.

Men Victoria är ändå den som i slutändan beslutar vilken stass hon ska bära och därmed marknadsföra. Det är ingen hemlighet att kronprinsessan har valt att bära en mängd plagg från H&M, som hennes nära vän Karl-Johan Persson, 42, äger. 

Att Victoria visar sig i kläder från den svenska klädjätten innebär en enorm uppmärksamhet och reklam för miljontals kronor kring de valda plaggen. Och Victoria gör ett medvetet val när det kommer till att hjälpa sina goda vänner.
– Victoria bär kläder som hon vet kommer från en bra avsändare. Att kronprinsessan är jättenära kompis med miljardären Karl-Johan och hans hustru Leonie spelar stor roll. Victoria är snäll och vet hur mycket det betyder när hon tar på sig deras kläder, berättar en insatt källa.

Victoria bär också allt mer från Daisy Grace, modemärket som är grundat av Amanda Schulman, 37, och hennes syster Hannah Widell, 42. Och här känns mönstret igen. Amanda Schulman är en av Victorias bättre väninnor och de umgås i privata sammanhang. Bland annat festade tjejerna tillsammans på kompisen Josephine Genetays 40-årsfest.

Redan 2016 bar Victoria Daisy Grace-toppen “Look at me” under ett besök i Italien. På Instagram hyllade modeföretaget kronprinsessans val, men vänskapen mellan Victoria och Amanda nämndes inte överhuvudtaget.  

Under kronprinsessans besök i Helsingfors under helgen var det dags igen. Då valde Victoria att åter posera framför fotograferna i väninnans blus – samma Daisy Grace-plagg som hon bar när det danska kronprinsessparet besökte Stockholm i våras. 
– Victoria har blivit den viktigaste reklampelaren för Daisy Grace. Hon gillar systrarna och hjälper dem så klart i marknadsföringen. De har ett icke uttalat avtal som innebär ett ordentlig kassaklirr för företaget, förklarar en uppgiftslämnare.

I inslaget “Så har vi blivit framgångsrika” på TV4 berättade systrarna om betydelsen av att ha människor som gör reklam för deras produkter.

– Vi arbetar med olika profiler, en massa fantastiska människor som ska stråla ut på en massa olika sätt. Det tar oss vidare, förklarade Amanda och Hannah för Malou von Sivers, 64.  

Amanda Schulman och Hannah Widell har tidigare kritiserats för sina kontroversiella marknadsföringsmetoder. När deras kosttillskott “Hers” lanserades anklagades tjejerna för bondfångeri.  
– Det är två erkänt smarta och duktiga personer som sålt in en skitprodukt. Det gör mig besviken, jag trodde bättre om er. Det är unket, ni fan borde skämmas, rasade matvloggaren Johan “Matgeek” Hedberg som menade att produkten är för dyr och verkningslös. 

Systrarnas bolag Perfect Day Media AB omsatte över 52 miljoner kronor det senaste räkenskapsåret.