Victorias hemliga avtal med Schulman

Victoria hjälper sina vänner. 

Genom att bära deras kläder får kompisarnas företag reklam för miljoner. 

– Det är ett medvetet val från kronprinsessan, berättar en uppgiftslämnare. 

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Johan Bergström

| 2017-09-18 kl 15:26 |

ProvaPremium

Kronprinsessan Victoria, 40, har förvandlats till en internationell stilikon. 

Bakom förvandlingen står hennes stylist och kammarjungfru Tina Törnqvist, 57, som har fått upp kronprinsessans ögon för modevärldens vackraste kreationer.

Bild 1 av 11victoria schulman stor1 2 - Stoppa Pressarna

Kronprinsessan Victoria gör reklam för väninnan Amanda Schulmans klädmärke.
Bild 2 av 11victoria schulman stor6 3 - Stoppa Pressarna

Tillsammans med sin syster Hannah Widell driver Amanda Schulman modemärket Daisy Grace.
Bild 3 av 11victoria schulman stor2 1 - Stoppa Pressarna

Under sitt besök i Helsingfors bar Victoria väninnans topp.
Bild 4 av 11victoria schulman stor3 - Stoppa Pressarna

Att kronprinsessan visar upp sig i kompisarnas kläder innebär reklam för miljoner.
Bild 5 av 11victoria schulman stor10 - Stoppa Pressarna

Victoria bar även samma blus när danska kronprinsessan Mary besökte Stockholm i våras.
Bild 6 av 11victoria schulman stor5 2 - Stoppa Pressarna

"Victoria har blivit Daisy Grace viktigaste reklampelare. Victoria gillar systrarna och hjälper dem så klart i marknadsföringen" berättar en källa.
Bild 7 av 11victoria schulman stor9 - Stoppa Pressarna

Victoria vill sina vänner väl och kompisarna tjänar stålar på hennes goda vilja.
Bild 8 av 11victoria schulman stor7 1 - Stoppa Pressarna

När Victoria besökte Italien 2016 visade hon upp sig i toppen "Look at me" av Daisy Grace.
Bild 9 av 11victoria schulman stor8 - Stoppa Pressarna

På Instagram hyllade modeföretaget kronprinsessans val. Vänskapen mellan Victoria och Amanda Schulman nämndes dock inte överhuvudtaget.
Bild 10 av 11victoria schulman stor11 - Stoppa Pressarna

Daisy Grace använder oblygt Victoria i sin marknadsföring.
Bild 11 av 11victoria schulman stor4 1 - Stoppa Pressarna

Hannah Widells och Amanda Schulmans bolag Perfect Day Media AB omsatte över 52 miljoner kronor räkenskapsåret 2016.

Men Victoria är ändå den som i slutändan beslutar vilken stass hon ska bära och därmed marknadsföra. Det är ingen hemlighet att kronprinsessan har valt att bära en mängd plagg från H&M, som hennes nära vän Karl-Johan Persson, 42, äger.