Hemligheten bakom Bindefelds stjärttvätt
Micael Bindefeld och Charlotte Perrelli har en sak gemensamt – de gillar duschtoaletter för maximal renhet i stjärten.
De är även en del av Sveriges bäst bevarade hemlighet.
Arvodet för toareklamen till kändisarna är konfidentiell information.
Stoppa Pressarna
| 2020-09-19 kl 05:38 |
Micael Bindefeld, 60, och Charlotte Perrelli, 45, är båda en del av de kanske hårdast drabbade yrkesgrupperna under coronapandemin. Både event- och artistbranschen lider svårt av restriktionerna om att endast 50 personer får samlas samtidigt. Det är branscher som befinner sig i en djup kris.
Det var i mars som regeringen meddelade de tuffa restriktionerna och samma dag gick Bindefelds konkurrent Johan Petré, 33, ut med en desperat efterlysning om jobb på Facebook. Han insåg direkt att det skulle bli tufft.
LÄS MER: Anna Book mordhotade småbarnspappa offentligt
Eventdelen av Bindefelds bolag har drabbats hårt och för Charlotte Perrelli försvann sommarens alla bokade spelningar i ett obehagligt nafs.
Men skam den som ger sig – nöden har ingen lag. Både Bindefeld och Perrelli är pragmatiska naturer som inte drar sig för att skita ner sig lite grand.
Festfixaren och sångerskan har frångått sina gängse sysselsättningar och i stället gått all in i som ambassadörer för det anrika schweiziska företaget Geberit som ända sedan 1874 har producerat sanitetsprodukter.
Likt ett schweiziskt urverk är duschtoaletterna – där festfixaren och sångerskan kan tvätta sina stjärtar – ett under av kvalitet, precision och tradition. Företagets huvudkontor ligger Rapperswil i Schweiz och det var Caspar Melchior Albert Gebert som grundande bolaget som nu gör entré med sina anrika och samtidigt moderna produkter i den svenska kändisvärlden.
LÄS MER: Filippa Reinfeldts miljonvinst efter kokainaffären
Toalettföretaget Geberit jobbar med Bindefelds PR-byrå och man har tagit fram annonser för printmedia som DI Weekend och olika inredningsmagasin.
I kampanjen ingår även banners för retargeting och för köpt streaming (VOD). Dock har inte Bindefeld jobbat med att ta fram reklamen, skriver Dagens Opinion.
Micael Bindefeld och Charlotte Perrelli har förärats titeln ambassadörer för toaletten med den unika stjärttvätten.
– Kommunikationsmanéret är samma för samtliga ambassadörer, men budskapen är olika, berättar Petra Nilsson, marknadschef på Geberit, för Dagens Opinion.
LÄS MER: Sanningen om SVT-stjärnans otrohet mot maken
Men, likt receptet till Coca Cola eller kärnvapenkoderna till USA:s president, så omgärdas ambassadörernas ersättning av största möjliga sekretess. De diskreta schweizarna är ju vana vid att hantera hemligheter så frågan lär bli obesvarad.
– Vi går aldrig ut och talar avtalsformer publikt. Det är konfidentiell information, säger Petra Nilsson.
LÄS MER: Mona Sahlin drabbad av svår depression
LÄS MER: Nicole Falcianis iskalla hämnd på Eric Saade
LÄS MER: Bianca Ingrossos lycka över pappas glädjebesked