Anja Pärsons miljonrullning med sin kärlek

Anja Pärsons skördar framgångar efter skidkarriären.
Skidlegendaren drar in miljoner på sin verksamhet.
Och hustrun Filippa Rådin har en viktig roll.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Pedro Sanchez

| 2018-10-18 kl 05:08 |

ProvaPremium

Anja Pärson, 37, är en av våra största skidstjärnor någonsin.

Efter karriären har Anja framgångsrikt fortsatt tjäna pengar på sitt kändisskap. Och hon har god hjälp av hustrun Filippa Rådin, 45.

Bild 1 av 6anja parsson lesbisk stor3 1 - Stoppa Pressarna

Anja Pärson och hennes hustru Filippa driver framgångsrikt parets gemensamma företag.
Bild 2 av 6anja miljoner stor - Stoppa Pressarna

Filippa arbetar med mode och är mycket intresserad av branschen.
Bild 3 av 6anja parsson lesbisk stor4 1 - Stoppa Pressarna

Nu kommer Anja och Filippa tillsammans med de tre barnen medverka i näthandelsföretaget Ellos fronta företagets julkampanj.
Bild 4 av 6anja parsson lesbisk stor1 1 - Stoppa Pressarna

Anja och Filippa bor i Umeå men är ofta i Stockholm och vimlar.
Bild 5 av 6anja parsson lesbisk stor 1 - Stoppa Pressarna

Anja Pärsson kunde inte stå emot Filippa Rådin. Hon blev kär trots att hon inte identifierat sig som lesbisk dessförinnan.
Bild 6 av 6anja parsson lesbisk stor2 1 - Stoppa Pressarna

Anja Pärson och Filippa Rådin har blivit viktiga förebilder i HBTQ-världen.

Nu frontar de bägge tillsammans med barnen en julkampanj för e-handels­företaget Ellos och dessutom driver de ett framgångsrikt bolag med en mycket god vinstmarginal.

Det är Dagens Industri som intervjuat paret och de får frågan om Ellos-kampanjen.
– Det är plagg för kvinnan mitt i livet, i alla stor­lekar och former. Materialen är lyxiga och plaggen är lätta att kombi­nera. Dessutom finns det jultröjor som är riktigt snygga. Jag tror på dem, säger Anja.

Skidlegendaren förklarar att man valde att ställa upp med hela familjen i kampanjen då man ser sig själva som ett slags förebilder i HBTQ-världen.

– Många blir ­inspirerade av vårt sätt att leva och nu tar vi ­nästa steg genom att visa upp julfirandet hemma hos oss i en bred kampanj, säger Anja.