Blondinbellas miljonimperium växer

Blondinbellas miljonimperium växer.
Nu har bloggerskan dragit in femton miljoner kronor i kapital till skomärket hon driver.
– Vilken resa vi har gjort på fem år, skriver Isabella Löwengrip på sin blogg.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Johan Bergström

| 2018-10-14 kl 13:33 |

ProvaPremium

För fem år sedan, 2013, bildade Blondinbella, 27, och tre kompanjoner skomärket Flattered.

Nu är bolaget värderat till drygt 40 miljoner kronor.

Bild 1 av 6blondinbella skor stor 1 - Stoppa Pressarna

Blondinbella drar in femtonmiljoner kronor till sitt skomärke Flattered.
Bild 2 av 6blondinbella odd stor1 1 - Stoppa Pressarna

Blondinbellas plan är att expanderas skomärket Falttered med hjälp av de nytillkomna pengarna.
Bild 3 av 6blondinbella miljonsmall stor - Stoppa Pressarna

Det var 2013 som Blondinbella och tre kompanjoner drog igång skomärket.
Bild 4 av 6blondinbella stor5 - Stoppa Pressarna

Förra året omsatte Flattered drygt elva miljoner kronor, i år landar omsättningen på drygt 25 miljoner kronor.
Bild 5 av 6blondinbella stor3 1 - Stoppa Pressarna

Blondinbella var en av de första i Sverige som konsekvent började arbeta med sin blogg professionellt.
Bild 6 av 6blondinbella stor2 - Stoppa Pressarna

Blondinbella med pojkvännen Hampus Jarlbro. Paret verkar ha ett lite on-off-förhållande.

Investmentbolaget Spiltan går in med 15 miljoner kronor i skobolaget.
– Det känns fantastiskt roligt att nu kunna lägga in ytterligare en växel i Flattereds resa mot att bli ett globalt skomärke. Vi är väldigt stolta över att få in Spiltan. De har erfarenhet och delar vår vision som långsiktig partner, säger Gustav Lidén, vd på Flattered, till sajten Breakit.

Affärsidén är att sälja moderna kvalitetsskor, både på nätet och i butiker. Skorna tillverkas i Spanien och säljs på lera ställen både i Europa, Hongkong och USA.

Blondinbellas skor har tidigare varit i blåsväder och företaget har anklagats för att plagiera en välkänd H&M-modell. Men trots detta går affärerna lysande. 

Under förra året omsatte bolaget 11,3 miljoner kronor men i år beräknas man omsätta 25 miljoner kronor. För 15-miljonersinvesteringen får Spiltan 36 procent av aktierna i bolaget vilket innebär att Blondinbellas skoföretag är värderat till drygt 40 miljoner kronor.

Blondinbella är en av Sveriges största influencers och självfallet är det en del av skoföretagets marknadsföringsstrategi att använda just influencers.

Isabella Löwengrip skriver själv på sin blogg om tillskottet av kapital som ska hjälpa Flattered att bli ett ännu större skomärke.
– Ändå häftigt vilken resa vi har gjort på fem år utan att ta in kapital under resan, skriver bloggerskan.