Hemligheten bakom Bindefelds stjärttvätt

Micael Bindefeld och Charlotte Perrelli har en sak gemensamt – de gillar duschtoaletter för maximal renhet i stjärten.
De är även en del av Sveriges bäst bevarade hemlighet.
Arvodet för toareklamen till kändisarna är konfidentiell information.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Emma Andersson

| 2020-09-19 kl 05:38 |

ProvaPremium

Micael Bindefeld, 60, och Charlotte Perrelli, 45, är båda en del av de kanske hårdast drabbade yrkesgrupperna under coronapandemin. Både event- och artistbranschen lider svårt av restriktionerna om att endast 50 personer får samlas samtidigt. Det är branscher som befinner sig i en djup kris.

Det var i mars som regeringen meddelade de tuffa restriktionerna och samma dag gick Bindefelds konkurrent Johan Petré, 33, ut med en desperat efterlysning om jobb på Facebook. Han insåg direkt att det skulle bli tufft.

Bild 1 av 5micael bindefeld toahemlis stor 2 - Stoppa Pressarna

Det finns en anledning till att det kallas "hemlighuset". Micael Bindefelds och Charlotte Perrellis toalettsamarbete är superhemligt.
Bild 2 av 5micael bindefeld toareklam stor 1 - Stoppa Pressarna

Micael Bindefeld hamnade på pottkanten i och med coronapandemin. Även för festfixare så har nöden ingen lag och Bindan, som av många anses ha en lite "skitnödig" attityd, tvekade aldrig att göra reklam för stjärttvätt.
Bild 3 av 5charlotte perrelli toa stor 0 - Stoppa Pressarna

Charlotte Perrelli vet att pengar inte luktar och sinar inkomsterna får man inte vara rädd för att skita ner sig. Småländskan har ett lukrativt toalett-avtal.
Bild 4 av 5micael bindefeld toa stor1 - Stoppa Pressarna

Till och med på toa så lyxar Bindefeld till det med en ljummen stjärtdusch.
Bild 5 av 5charlotte perrelli toa dusch stor 0 - Stoppa Pressarna

Charlotte Perrelli har säkerställt att hon blir ren där bak.

Eventdelen av Bindefelds bolag har drabbats hårt och för Charlotte Perrelli försvann sommarens alla bokade spelningar i ett obehagligt nafs.

Men skam den som ger sig – nöden har ingen lag. Både Bindefeld och Perrelli är pragmatiska naturer som inte drar sig för att skita ner sig lite grand.

Festfixaren och sångerskan har frångått sina gängse sysselsättningar och i stället gått all in i som ambassadörer för det anrika schweiziska företaget Geberit som ända sedan 1874 har producerat sanitetsprodukter.

Likt ett schweiziskt urverk är duschtoaletterna – där festfixaren och sångerskan kan tvätta sina stjärtar – ett under av kvalitet, precision och tradition. Företagets huvudkontor ligger Rapperswil i Schweiz och det var Caspar Melchior Albert Gebert som grundande bolaget som nu gör entré med sina anrika och samtidigt moderna produkter i den svenska kändisvärlden.

Toalettföretaget Geberit jobbar med Bindefelds PR-byrå och man har tagit fram annonser för printmedia som DI Weekend och olika inredningsmagasin.

I kampanjen ingår även banners för retargeting och för köpt streaming (VOD). Dock har inte Bindefeld jobbat med att ta fram reklamen, skriver Dagens Opinion.

Micael Bindefeld och Charlotte Perrelli har förärats titeln ambassadörer för toaletten med den unika stjärttvätten.
– Kommunikationsmanéret är samma för samtliga ambassadörer, men budskapen är olika, berättar Petra Nilsson, marknadschef på Geberit, för Dagens Opinion.

Men, likt receptet till Coca Cola eller kärnvapenkoderna till USA:s president, så omgärdas ambassadörernas ersättning av största möjliga sekretess. De diskreta schweizarna är ju vana vid att hantera hemligheter så frågan lär bli obesvarad.
– Vi går aldrig ut och talar avtalsformer publikt. Det är konfidentiell information, säger Petra Nilsson.