Influencers är ett kvinnodominerat yrke

@Majoriteten av influencers är idag kvinnor och så har det varit ända sedan den första bloggen startades upp och blev starten för det här yrket. En som tagit upp just detta är Nicole Falciani som såg en kommentar som hon reagerade starkt på.
@Hon var inne och läste hos en stor influencers och såg en kommentar som lyder såhär:
@”Tack för att du inte gör samarbeten”
@Just detta reagerade hon på och gjorde henne väldigt irriterad eftersom människor är så vana med att få allt gratis. Hon anser att dom som har har den fittiga synen på samarbeten kan dra åt helvete, Nicole anser att det är kvinnohat. Såhär skriver Nicole om kommentaren som fått hennes starka reaktioner.


@”Blir så otroligt irriterad. Folk e verkligen vana vid att ha tillgång till allt gratis och blir kränkta när det inte är gratis på deras villkor. Att göra samarbeten är absolut ett val om man vill eller inte och är rätt eller fel tkr jag men däremot den fittiga synen på samarbeten kan verkligen dra åt helvete. Förlåt men jag tycker tyvärr det är kvinnohat. Influencers är ett kvinnodominerat yrke, och att tycka att de inte ska göra samarbeten är att tycka att kvinnor inte borde ta betalt för sitt arbete och sin tid.  Om man gillar nån, vet ni vad man kan göra istället då om man vill supporta dem så att man kan få se mer content/tankar/konst whatever man e ute efter?? Man kan älska skiten ur deras samarbeten och så att de får pengar och kan jobba vidare med det innehållet som du sen konsumerar.
@Alltså nu är det inte så att jag blev kränkt för att jag gör samarbeten hehe. Men jag tycker genuint att det tänket håller kvinnor tillbaka i en bransch som tagit över världen skitfort och där kvinnor faktiskt har varit dominerade sen starten. Därför jag tycker att influecerhat = kvinnohat. Ni vet väl att när ett yrke blir kvinnodominerat sjunker både lön och respekt för yrket. Och vice versa också. Programmering tex var ursprungligen ett ”skitgöra” som kvinnor höll på med och sen insåg man att det höll på att bli stort och då uteslöts kvinnorna. Om influencers skojar man friskt, de är töntiga/ytliga/korkade u name it. Och sen är de sellouts när de gör samarbeten. Varför? För att det är ett kvinnoyrke och vi gillar att hata såna one way or another.”

@Dom flesta förstår nog precis var Nicole menar men anser ni att hon har rätt eller tycker ni att hon drar det för långt när hon blandar in kvinnohat?

Lämna ett svar